صفحات پاپ آپ

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر نو رسته ای که در جستجوی دانش و عبادت رشد کند تا بزرگ شود، خداوند روز قیامت پاداش هفتاد و دو صدیق را به او می دهد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 94 آبان 30 , ساعت 11:27 صبح

در این مقاله جدیدترین کلکسیون کفش های دی اند جی D&G با طرح های خاص برای پاییز 2015 را گردآوری کرده ایم.

دی اند جی D&G یکی از برندهای معتبر لباس در زمینه پوشاک و زیورآلات است و به تازگی دی اند جی کلکسیون کفش های پاییزی خودش را عرضه داده است.

دولچه اند گابانا، ( Dolce & Gabbana ) شرکت کالای لوکس و خانه مد ایتالیایی است، که در سال 1985 توسط دمینیکو دولچه و استفانو گابانا، دو طراح ایتالیایی، در شهر میلان تاسیس شد. در سال 2005 حجم معادلات شرکت دولچه اند گابانا، بالغ بر 597 میلیون یورو بوده است.

شرکت دولچه و گابانا دارای دو برند مجزا است، که هر یک خط و سیاست‌های خود دنبال می‌نمایند. این دو برند، عبارتند از :

 

مدل کفش های D&G

مدل کفش های D&G

مدل کفش های D&G

مدل کفش های D&G

دولچه & گابانا Dolce & Gabbana

 

مدل کفش های D&G

مدل کفش های D&G

مدل کفش های D&G

مدل کفش های D&G

 

دی اند جی D&G

 

مدل کفش های D&G

مدل کفش های D&G

مدل کفش پاییزی D&G

مدل کفش های D&G

مدل کفش های D&G

 

مدل کفش D&G

مدل کفش های D&G

مدل کفش های D&G

کفش های پاشنه بلند D&G

 

مدل کفش های D&G

مدل کفش های D&G

مدل کفش های D&G

مدل کفش های D&G

کفش زنانه D&G

مدل کفش های D&G

مدل کفش های D&G

مدل نیم بوت D&G

 

مدل کفش های D&G

مدل کفش های D&G

مدل نیم بوت های برند D&G

 

مدل کفش های D&G

مدل کفش های D&G

مدل کفش های D&G

مدل کفش های D&G

 

شیک ترین نیم بوت های زنانه D&G

 

مدل کفش های D&G

مدل کفش های D&G

کفش های کار شده با گیپور برند D&G

 

مدل کفش های D&G

مدل کفش های D&G

مدل کفش زنانه D&G

 

مدل کفش های D&G

مدل کفش های D&G

مدل کفش های D&G

مدل کفش های D&G

مدل کفش و نیم بوت D&G

 

مدل کفش های D&G

مدل کفش های D&G

جدیدترین مدل نیم بوت D&G

 

مدل کفش های D&G

مدل کفش های D&G

جدیدترین مدل کفش پاییزی D&G

نوشته دنیایی از کفش های دی اند جی D&G برای پاییز 2015 اولین بار در جوانی ها پدیدار شد.


شنبه 94 آبان 30 , ساعت 9:54 صبح

بچه‌ها پوست نازک و لطیفی دارندبه همین دلیل باید حتما این نکات را رعایت کرد .
لباسهای جدیدی که می خرید را قبل از پوشاندن به نوزاد حتما بشویید

برای پاک کردن لکه از روی لباس نوزاد باید ابتدا آنها را با آب سرد بشویید.بسیاری از لکه ها مخصوصا لکه شیر اگر زود شسته شوند، به راحتی با آب از بین می روند.
پزشکان  توصیه می کنند برای پاک کردن لکه های لباس نوزاد از ملایم ترین محصولات استفاده کنید، نه از نرم کننده و محصولاتی که حاوی رنگ و عطر هستند و مراقب هر نوع نشانه حساسیت باشید. در صورت مشاهده نشانه هایی مانند جوش، خشکی و پوسته پوسته شدن یا برآمدگی های قرمز روی پوست نوزاد، با پزشک تماس بگیرید. در بیشتر موارد با شستن کامل تر و آبکشی بیشتر لباس های نوزاد، مشکل برطرف می شود.قبل از شستن هر لباس برای اولین بار، اطلاعات مندرج روی بسته بندی آن را بخوانید.بهتر است لباس های نوزاد را جدا از لباس دیگر افراد خانواده بشویید اما اگر از صابون ملایم استفاده کنید این کار ضروری نیست. همیشه لباس نوزاد را در اولین فرصت بشویید چون با ماندن آلودگی روی لباس نوزاد، شستن و پاک کردن لکه ها سخت تر می شود.

نکاتی درباره لباس نوزادان

? شستن لباس نوزاد پیش از پوشیدن
لباسهای جدیدی که می‌خرید ممکن است تمیز نباشند. این لباس‌ها را پیش از اینکه شما خریداری کنید، بسیاری از مردم دست زده و زیر و رو کرده‌اند. علاوه بر این، در لباسهای نو غالباً مواد شیمیایی استفاده می‌شود تا شکلشان را حفظ کنند و خوب به نظر برسند. ریسک نکنید. لباس‌ها را پیش از پوشاندن به نوزاد بشویید. اگر نوزاد شما پوست خیلی حساسی دارد آبکشی اضافه انجام دهید (یا از دکمه آبکشی اضافه لباسشویی استفاده کنید) یا دو دور بشویید تا خیالتان راحت شود.

در ادامه مطلب با  جوانی ها همراه باشید .

? مواد شوینده گران نخرید
ما بهترین چیزها را برای کودکمان می‌خواهیم به همین دلیل بهترین و گرانترین مواد شوینده ویژه لباس را خریداری می‌کنیم، که لازم نیست. برای بیشتر لباسهای کودکان، مایع شوینده که خانواده به طور معمول استفاده می‌کند خوب است. مایع شوینده به خوبی در آبکشی از لباس خارج می‌شود و در بیشتر نوزادان مشکلی ایجاد نمی‌کند. در کودکان با پوست خیلی حساس می‌توانید شوینده های مایع بدون رنگ و اسانس یا شوینده مخصوص کودک استفاده کنید. بسیاری از برندهای معمول، شوینده های بدون رنگ و اسانس هم دارند، اما ممکن است به اندازه شوینده های با کاربردهای ویژه مؤثر نباشند.

? از بین بردن لکه های روی لباس نوزاد
برای پاک کردن لکه از روی لباس نوزاد باید ابتدا آنها را با آب سرد بشویید.بسیاری از لکه ها مخصوصا لکه شیر اگر زود شسته شوند، به راحتی با آب از بین می روند.حتی لکه هایی که مدتی روی لباس مانده اند هم اگر در آب خیسانده شوند تا حد زیادی پاک می شوند. برای پاک کردن اثر لکه روی لباس نوزاد می توان از یک فرچه نرم و مقدار کمی صابون استفاده کرد. این کار باید به آرامی انجام شود چون در غیراین صورت ممکن است به پارچه آسیب برسد. قبل از خشک شدن لباس نوزاد مطمئن شوید لکه به طور کامل از بین رفته است. اگر مقداری از لکه باقی مانده بود، از شوینده قوی تری استفاده کنید. برای از بین بردن لکه لباس هایی مانند کهنه و لباس های زیر که به طور مستقیم با پوست بچه تماس دارند، از شوینده قوی استفاده نکنید. 

لباس نوزاد

لباس نوزاد

قبل از شستشوی لباس نوزاد، به برچسب راهنمای لباس توجه کنید

? لکه های چرب و روغنی
درصورت ریختن روغن بچه، کرم و پماد روی لباس نوزاد ،ابتدا مقدار اضافی آن را بردارید. سپس برای جذب روغن،روی لکه را با نشاسته ذرت یا پودر تالک بپوشانید و بعد از 10 تا 15 دقیقه آن را پاک کنید. در صورت باقی ماندن لکه از پاک کننده ها و محلول های چندمنظوره استفاده کنید و سپس لباس ها را بشویید.

? لکه های پروتئینی
برای پاک کردن لکه های ناشی از ریختن شیر مادر،شیرخشک،لکه های غذا و آب دهان روی لباس نوزاد ابتدا لباس نوزاد را در آب خیس و سپس مقداری پاک کننده آنزیمی به آن اضافه کنید.آنزیم های موجود در شوینده ها به لکه حمله و پروتئین ها را هضم می کنند.اگر اثری از لکه باقی ماند،محلول های لکه بر و پاک کننده های چندمنظوره را به کار برید. بعد از ازبین رفتن لکه ها، لباس ها را به روش معمول بشویید.
 
 ? لکه میوه، آبمیوه و مربا
در این موارد، لباس را با آب سرد بشویید و در مخلوط مساوی آب و الکل بخیسانید. اگر لکه از بین نرفت، از محلول های لکه بر استفاده کنید. برای پاک کردن لکه های سمج لباس را در محلولی که با نسبت مساوی آب و سرکه سفید تهیه کرده اید، خیس کنید.
 
? لکه ادرار و مدفوع روی لباس نوزاد
برای پاک کردن لک ناشی از اسهال مانند آنچه درباره لکه های پروتئینی گفته شد،عمل کنید. برای پاک کردن لکه ادرار، محلول یک قاشق غذاخوری پاک کننده آمونیاکی و یک فنجان آب مناسب است. اگر پارچه رنگ می دهد، ابتدا مقداری از محلول را روی قسمتی از پارچه امتحان کنید. در صورت باقی ماندن اثر لکه، می توانید محلول لکه بر به کار برید و سپس لباس را بشویید.

? لباس های کودک را بیش از حد خشک نکنید
مسلماً ما نمی‌خواهیم لباسهای نمدار کودک بماند تا کپک بزند اما لباسهای کودک غالباً برای خشک شدن به زمان کمتری نیاز دارد. بار ماشین کمتر است و خود لباس‌ها نیز کوچک‌تر هستند. مراقب باشید بیش از حد آن‌ها را خشک نکنید. چند مرتبه آن‌ها را بررسی کنید تا یاد بگیرید چه دما و چه مدت زمانی برای خشک کردن لباس کودک بهتر است.
 

? برچسب راهنمای لباس را نادیده نگیرید
سرتان شلوغ است و مقدار زیادی از لباسهای نوزاد را با هم در ماشین لباسشویی می‌اندازید. احتمالاً قرار است همه این لباس‌ها به یک صورت شسته شوند. با انجام این کار خطر خراب شدن لباسهای دوست داشتنی را افزایش می‌دهید. پیش از شستشو، برچسب لباس را بخوانید تا متوجه شوید که دقیقاً هر لباس به چه مراقبتهایی نیاز دارد. دسته بندی لباس‌ها یکی از مهمترین اقدامات در لباس شستن است. بیشتر لباس‌ها دستور العمل شستن مشابهی دارند، آن‌ها را با هم بشویید؛ و لباسهایی را که شیوه شستشوی خاص دارند کنار بگذارید و بعداً جداگانه بشویید. به دمای آب توصیه شده توجه ویژه داشته باشید.

نوشته آنچه که باید در مورد لباس نوزادان بدانید اولین بار در جوانی ها پدیدار شد.


شنبه 94 آبان 30 , ساعت 8:38 صبح

نقل قول از تحقیقات دکتر پنی کریس – اترتون: «در مطالعات ما نشان داده شد پسته رژیم غذایی سالمی برای قلب است که نمودار احتمال بیماری های قلبی عروقی را در انسان کاهش می دهد. پسته غنی از آنتی اکسیدان لوتین است. لوتین معمولاً در سبزیجات سبز رنگ و میوه های رنگ روشن یافت می شود. پسته در بین آجیل های دیگر در سطح غذایی بالاتری قرار دارد. لوتین پسته از کلسترولی که باعث بسته شدن شریانها می شود، جلوگیری می کند.» حتی در مطالعه ای مقدار پسته خورده شده توسط داوطلبان را افزایش دادند که آزمایش آنها نتیجه بهتری را نشان داد.

برای باز کردن مجاری کبد مصرف پسته توصیه می شود

.پسته رژیم غذایی سالمی برای قلب است که نمودار احتمال بیماری های قلبی عروقی را در انسان کاهش می دهد. پسته غنی از آنتی اکسیدان لوتین است
در مطالعات اخیر که در دانشگاه دولتی پنسیلوانیا انجام شده است پی بردند که خوردن روزانه چند مغز پسته (که دارای ترکیبات سالم و رژیم کم چربی است) منجر به کاهش قابل توجه سطح کلسترول LDL یا کلسترول بد خون می شود. کاهش سطح کلسترول بد به معنای باز ماندن شریان های بدن و انجام کامل عمل خون رسانی قلب می شود.

پسته و اروپا، منطقه خاور میانه  و آسیا
بر اساس یک باور عمومی در مردان منطقه خاورمیانه و آسیا که پسته بیشتری در رژیم غذایی آنها یافت می شود قدرت مردانگی و کیفیت اسپرم و نعوظ بیش از مناطق اروپایی است. یونانی های باستان و رومی ها این مطلب را می دانند و آن را ناشی از وجود پسته در غذاها و شیرینی های خود می دانند. واضح است که بالا بودن خرد عمومی افراد سبب حفظ سلامتی افراد می شود.

داروی زندگی بخش
برای حفظ سلامت بدن و افزایش قوای جنسی، پسته بو داده خشک (بدون پوست) بدون نمک را به میزان یک فنجان پر و به همان مقدار عسل حیوانی طبیعی نیاز دارید. عسل با کیفیت بالا بخرید. عسل و پسته را مخلوط کنید. سپس به مخلوط کن بزنید و در لیوان دهن گشادی لبالب پر بریزید، این مخلوط بایستی سفت باشد. بدون هیچ درپوشی، لیوان را در مقابل آفتاب به مدت یک هفته قرار دهید. بهترین ماه برای ساخت این مخلوط، فصل تابستان است. این اکسیر بعد از یک هفته آماده است.
هر روز صبح دو قاشق غذاخوری از این اکسیر را با چند قاشق ماست بخورید.
از واکنش و نتیجه این اکسیر مطمئن و مثبت نگر باشید.
پسته را در رژیم غذایی تان بیشتر کنید.

ما توصیه می کنیم در کنار این اکسیر، روزانه در میان وعده ها یک مشت پسته بو داده خشک بدون نمک بخورید. در این رژیم نه تنها به افزایش قوای جنسی تان دست می یابید بلکه سلامت قلب شما، تضمین می شود. پیشنهاد غذایی دیگر اینکه مغز پسته را به سالاد یا پنیر دلمه شده کم چرب اضافه کنید و با انگور (در فصلی که انگور یافت می شود) بخورید.

در ادامه مطلب با  جوانی ها همراه باشید .

گاه گاهی هم، اگر در محل زندگی شما در دسترس است شیرینی میوه دار ترکی و منطقه شرقی ـ میانی که محتوی پسته باشد را مصرف کنید. حتی با داشتن شکر، به اثر مثبت پسته بر کلسترول خون دست می یابید. نتایج یک پژوهش در فاز حیوانی نشان داد: عصاره هیدروالکلی صمغ پسته بر تسهیل روند خواب‌آوری، اثر ضد اضطرابی و شل کنندگی عضلانی تاثیر مثبت دارد. استاد فارماکودینامی و سم‌شناسی مرکز تحقیقات علوم دارویی و دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در پژوهشی اثرات تزریق داخل صفاقی عصاره هیدروالکلی صمغ پسته بر شلی عضلانی، خواب و اضطراب بر روی موش سوری را مورد بررسی قرار داده است.

در این پژوهش اثر صمغ پسته بر تعادل حرکتی و شل کنندگی عضلانی به دو روش میله چرخان و بارفیکس،30 و 60 دقیقه پس از تزریق مواد بررسی شد. در آزمون خواب‌آوری، زمان شروع به خواب رفتن و مدت زمان در خواب بودن 30 دقیقه پس از تزریق عصاره‌ها و مواد به روش القاء خواب با تزریق پنتوباربیتال انجام شد. رفتارهای حرکتی موش‌ها با آزمون جعبه باز و اثر ضد اضطرابی به روش ماز به علاوه‌ای، 30 دقیقه پس از تزریق بررسی شد.

خواص و مضرات پسته

خواص و مضرات پسته

یافته‌ها نشان می‌دهد که صمغ پسته در دوزهای 11 و 5/0- 25/0 گرم بر کیلوگرم به طور معنی داری اثرات خواب آوری (افزایش طی خواب در تمام دوزها و کاهش زمان شروع به خواب رفتن در دوز 1 گرم بر کیلوگرم)، اثر ضد اضطرابی در آزمون ماز به علاوه، شل کنندگی عضلانی (در آزمون بارفیکس و با دوز 1 گرم بر کیلوگرم) و کاهش فعالیت حرکتی با تمام دوزها داشته است. نتایج این تحقیق حاکی از آن است که عصاره هیدروالکلی صمغ پسته تاثیر مناسبی بر تسهیل روند خواب‌آوری، اثر ضداضطرابی و شلی عضلانی دارد که ممکن است این ترکیب در کاهش اختلالات انقباضی عضلات، بی‌خوابی و اضطراب مؤثر باشد.

پسته، عضو ثابت آجیل با وجود جثه کوچک خود سرشار از منابع مفید و مغذی برای سلامتی انسان است.در ادامه خواص مفید و دارویی این میوه به همراه مضرات آن را بررسی خواهیم کرد.

پسته یکی از اعضای مهم و ثابت آجیل ایرانی است که میزان پتاسیم آن با این جثه کوچک برابر با پتاسیم پرتقال است و به علت داشتن مواد مغذی از اهمیت بسیاری برخوردار است. استان کرمان و شهرستان رفسنجان، مراکز اصلی تولید پسته در ایران بشمار می آیند. چهار نوع پسته در ایران تولید می شود : فندقی، کله قوچی، اکبری و احمد آقایی

جوشانده پوست و برگ درخت پسته برای رفع درد و خارش مقعد مفید است

نحوه مصرف پسته
پسته را هم می توان به صورت خام  تازه مصرف کرد و هم به صورت میوه خشک شده.برای اینکه طعم بهتری به این میوه دهند آن را با آب و نمک تفت میدهند تا پسته شور را تهیه کنند.

در 100 گرم مغز پسته منابع زیر موجود است :
مواد نشاسته ای     15 گرم
آب          5/2 گرم
پروتئین    20  گرم
مواد چرب   54 گرم
کلسیم   130 میلی گرم
فسفر   500 میلی گرم
آهن    7/5 میلی گرم
پتاسیم  950 میلی گرم
ویتامین آ  230 واحد
ویتامین ب 1   0/7 میلی گرم
ویتامین ب 3  1/5 میلی گرم
 
خواص داروئی پسته
مصرف پسته در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی تاثیر بسزایی دارد.همچنین برای آرامش و تنظیم ضربان قلب و آرام کردن اعصاب مفید است و کلسترول بد را کاهش می دهد.
 – مغز پسته به علت داشتن آهن خون ساز است و آنهایی که مبتلا به کم خونی هستند باید حتما روزانه مقداری پسته بخورند.
 – خوردن پسته نیروی جنسی را تقویت می کند.
 – مغز و ذهن را تقویت می کند.
 – برای آرامش قلب و آرام کردن اعصاب مفید است.
 – برای باز کردن مجاری کبد مصرف پسته توصیه می شود.
 – پسته معده را تقویت می کند.
 – برای تسکین سرفه مفید است.
 – اسهال معمولی و اسهال خونی را درمان می کند.
 – جوشانده پوست درخت پسته برای برطرف کردن خارش اعضای تناسلی زنان مفید است.
 – جوشانده پوست و برگ درخت پسته برای رفع درد و خارش مقعد مفید است.
پسته چون حاوی مواد مغذی مناسب به همراه ویتامین ها بوده و کالری بالایی دارد ، مصرف آن به ورزشکاران، دانش آموزان، نوجوانان به خصوص در سنین رشد و به زنان باردار و شیرده توصیه می شود.

در صورت ادامه مصرف پسته در طولانی مدت می توان به بهبودهای حاصل شده در فشارخون زمان خواب، واکنش عروق به اضطراب و کنترل فشار قلب امیدوار بود.
 
– پسته طبیعتی گرم و خشک دارد و حاوی مقدار زیادی پروتئین گیاهی، مواد نشاسته‌ای غنی و مواد معدنی‌ای نظیر پتاسیم و منیزیم است که بسیاری از نیازهای بدن را تأمین می‌کند.

– بعضی محققان عقیده دارند که پروتئین پسته به اندازه‌ای است که می‌توان آن را به عنوان جایگزینی برای گوشت و حبوبات دانست. در ضمن روی موجود در آن نیز در رشد سلول‌ها و بافت‌های بدن بسیار مؤثر است.

– علاوه بر اینها وجود کلسیم و آهن در پسته سبب شده که این نوع خشکبار نقش بسیار مهمی در استحکام‌بخشیدن به استخوان‌ها و دندان‌ها و همچنین درمان بیماری‌هایی نظیر کم‌خونی‌های ناشی از فقرآهن داشته باشد.

خوردن پسته برای افزایش حافظه و تقویت ذهن نیز مفید است ولی باتوجه به اینکه خاصیت چاق‌کنندگی دارد، اگر رژیم دارید، اعتدال را در مصرف آن رعایت کنید.

– برای رفع طبیعت گرم پسته – که باعث ایجاد کهیر یا دانه‌های قرمز رنگ پوستی می‌شود. – بهتر است آن را با برگه زردآلو، هلو یا انار ترش مصرف کنید تا گرمی آن، قدری خنثی شود.

– برخلاف خود پسته، پوست آن خاصیت سرد و خشک دارد و مصرف آن برای تقویت معده و قلب توصیه می‌شود. در ضمن اسهال را نیز برطرف می‌کند.

علاوه بر اینها برای خوشبوشدن دهان و تقویت لثه‌ها می‌توانید پوست تازه پسته را جویده و برای مدتی در دهان نگه دارید.

دم کرده پوست سبز پسته حالت دل بهم خوردگی و استفراغ را از بین می برد

خواص و مضرات پسته

خواص و مضرات پسته

مضرات مصرف نادرست پسته
مغز پسته یکی از منابع غنی اسیدهای چرب مفید است، اما مصرف آن به افرادی که میزان تری گلیسرید خون بالایی دارند، توصیه نمی شود، همچنین به دلیل هضم دشوار آن برای معده مناسب نیست. خوردن زیاد آن باعث گرمی بدن و کهیر و دانه های قرمز رنگ در پوست می شود .برای رفع گرمی و خشکی باید سرکه ، انار ترش و یا برگه زردآلوی ترش مصرف نمود.
خوردن پسته برای اشخاصی که دچار ضعف و نارسایی کبد هستند و مبتلایان به بیماریهای نقرس و دیابت و ناراحتی کلیه مضر می باشد.
مغز پسته از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و برای افراد گرم مزاج مناسب نیست.
 
خواص پوست سبز پسته

 – برای استحکام لثه آنرا روی لثه بمالید و یا بجوید.

– برای رفع سکسکه پوست سبز پسته را دم کنید و یک فنجان از آنرا بنوشید.
 – بهترین دارو رای رفع بوی بد دهان است.
 – جویدن آن باعث التیام زخمهای داخل دهان می شود.
 – دم کرده پوست سبز پسته حالت دل بهم خوردگی و استفراغ را از بین می برد.
 – دم کرده آن برای رفع اسهال مفید است.

خواص پوست سفید پسته
 پوست سفید پسته برای بواسیر و بیرون زدن مقعد مفید است . برای درمان این بیماری باید پوست سفید پسته را در آب بجوشانید و آنرا داخل لگنی بریزید وشخصی را که این بیماری را درد برای چند دقیقه در آن بنشیند . باعث تسکین درد و تخفیف بیماری می شود.

روغن پسته
از عصاره مغز پسته، روغن شفاف و زرد رنگی به دست می آید که خواص غذایی و درمانی دارد.
روغن پسته یک مرطوب کننده مطلوب بوده و به سرعت جذب می شود و حالت چسبندگی ایجاد نمی کند و برای ماساژ صورت و بدن گزینه مناسبی است. اسیدهای چرب امگا6 آن اثر زخم های ناشی از اعمال جراحی را از بین برده و از چین و چروک دور چشم و صورت جلوگیری کرده و از همه مهم تر موها را شفاف می کند. مصرف خوراکی این روغن نیز جنبه درمانی داشته و فسفر آن هوش و حافظه را افزایش و اسیدفولیک آن به رشد و تکامل سیستم عصبی جنین کمک می کند.

نوشته با خواص و مضرات پسته آشنا شوید اولین بار در جوانی ها پدیدار شد.


شنبه 94 آبان 30 , ساعت 8:17 صبح

یکی از علت های استرس بر نازایی این است که در هنگام استرس غده هیپوفیز مقدار زیادی پرولاکتین تولید نموده که بالا رفتن این هورمون سبب تخمک‌گذاری نامنظم می‌شودعلاوه بر اثرات مستقیم ، استرس می‌تواند  به صورت غیر مستقیم سبب توقف تمایلات جنسی، ،کاهش تعداد ارتباط جنسی و در نتیجه کاهش باروری شود. همچنین بسیاری از زنان در پاسخ به نازایی شروع به تغذیه بیش از حد نموده که این خودسبب افزایش سلول‌های چربی و اختلال در تعادل هورمونی تخمک گذاری می‌شود. استرس‌های فیزیکی نیز در جریان درمان نازایی بر زوج‌ها وارد می‌شود.

اختلال در دوران و سیکل قاعدگی و تغذیه ناسالم از عوامل ناباروری در افراد است

نازایی و علل آن
آیا می دانستید اقایانی که رانندگی طولانی دارند و به طور دائم پشت فرمان و در حال رانندگی هستند ریسک نازایی بیشتری آن ها را تهدید می کند همچنین خانم هایی که به صورت حرفه ای ورزش می کنند نیز در معرض خطر نازایی قرار دارند

در ادامه مطلب با  جوانی ها همراه باشید .

دکتر  یاری، استرس را شایع‌ترین عامل ناباروری در کشور دانست و اظهار کرد: استرس از جمله شایع‌ترین عوامل ناباروری در جامعه محسوب می‌شود؛ متاسفانه پیشرفت تکنولوژی چندان هم به نفع بشر نبوده است و با شدت گرفتن مشکلات خانوادگی و اجتماعی، ناباروری هم در افراد زیاد شده است و چه بسا بیمارانی به ما مراجعه می‌کنند که به دلیل اظطراب و استرس دچار ناباروری شده‌اند.

وی آلودگی هوا را از عوامل شایع دیگر ناباروری دانست و افزود: آلودگی هوا در ناباروری نقش بسزایی دارد، آلودگی محیط زیست بر روی عملکرد تخمدان خانم‌ها نیز اثرگذار است.

امروزه اشتغال خانم‌ها نسبت به سالیان قبل بسیار زیاد شده است و چون در معرض آلودگی هوا و استرس ناشی از کار و محیط بیرون از منزل قرار می‌گیرند بنابراین می‌توان گفت که ریسک این دسته از افراد جدا از عوامل دیگر باروری، به نابارور شدن بیشتر از سایر خانم‌های خانه‌دار است.

این متخصص سلامت باروری تصریح کرد: اختلال در دوران و سیکل قاعدگی و تغذیه ناسالم از عوامل دیگر ناباروری در افراد است که متاسفانه عامل دوم بسیار شیوع پیدا کرده است، و برخی از خانم‌ها به دلیل اشتغال یا مسائل دیگر به غذا‌های ناسالم و آماده روی آورده‌اند که همین عامل در نابارور شدن آن‌ها تاثیر گذاشته است؛ توصیه ما این است از مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان‌ها و سبزیجات، و ویتامین‌های C، D و E استفاده شود.

ارتباط استرس و نازایی

ارتباط استرس و نازایی

مردانی که به طور دائم رانندگی می‌کنند، بیشتر در معرض ناباروری قرار دارند

ایشان، به ناباروری در رانندگان آقا اشاره کرد و گفت: مردانی که به طور دائم رانندگی می‌کنند، بیشتر در معرض ناباروری قرار دارند چرا که گرمای بیشتری به ناحیه بیضه‌ها وارد می‌شود و اسپرم سازی را دچار اختلال می‌کند.

 
ریسک ناباروری در خانم‌های ورزشکار حرفه‌ای زیاد است
وی ریسک ناباروری را در خانم‌های ورزشکار حرفه‌ای و سنگین وزن بیشتر دانست و اظهار کرد: خانم‌هایی که ورزش حرفه‌ای و سنگین انجام می‌دهند ریسک ناباروری در آن‌‌ها بیشتر است به این خاطر که روی سیکل‌های قاعدگی آن‌ها تاثیر منفی می‌گذارد.

ایشان به آزمایشات این دسته از بیماران برای تشخیص به موقع و درمان اشاره کرد و افزود: زوجینی که نابارور هستند و برای اولین بار به ما مراجعه می‌کنند، بعد از گرفتن شرح حال آنها، اولین آزمایشی که برایشان تجویز می‌کنیم آزمایش “اسپرموگرام” است که سطح اسپرم‌ها را از طریق آن می‌سنجیم؛ آزمایش سونوگرافی هم با توجه به شرح حال بیمار، برای سنجش تخمک گذاری نیز از خانم گرفته می‌شود.

وی درمان ناباروری را در جامعه آسان‌تر از گذشته دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به تکنولوژی‌‍‌های جدیدی، درمان ناباروری سهولت پیدا کرده است و خوشبختانه در کشور مراکز بسیار قوی‌ای در زمینه ناباروری داریم که زوجین می‌توانند به این مراکز رجوع کنند.

نوشته ارتباط استرس و ناباروری اولین بار در جوانی ها پدیدار شد.


شنبه 94 آبان 30 , ساعت 7:51 صبح

شاید شما تجربه رفتن به جایی یا بودن با افرادی را دارید که باعث می‌شوند احساس بدی پیدا کنید؛ احتمالا احساس خستگی بکنید. گرچه سخت است علت دقیق ناراحتی‌تان را معلوم کنید ولی به هر حال آن را احساس می‌کنید. در عوض، امکان دارد شما در کنار بعضی افراد خودبه‌خود احساس بهتربودن و داشتن آرامش بیشتر بکنید.

این تجربیات اتفاقی نیست؛ اینها نتیجه تبادل مشخص انرژی است. وقتی شخصی انرژی کمی دارد، فقط بودن با فرد دارای انرژی زیاد به او نیرو می‌دهد، در عین حال از انرژی خود آن شخص اندکی کاسته می‌شود. انتقال انرژی از شخصی به شخص دیگر موجب برقراری تعادل و توازن می‌شود.

افراد مثبت اندیش همیشه رفتار چشمگیری دارند، اما انرژی منفی تقریبا همه جا وجود دارد.

افراد مثبت اندیش همیشه رفتار چشمگیری دارند، اما انرژی منفی تقریبا همه جا وجود دارد. افرادی هستند که دائما در مورد زندگی گله و شکایت می کنند، رفتارهای بدی از خود نشان می دهند و با حس منفی، ممکن است شما را از پای در بیاورند. انرژی ای که این افراد منتشر می کنند روی افکار و اعمال شما اثر نامطلوبی می گذارد؛ پس اگر به دنبال موفقیت بیشتر هستید دوری از منابع انرژی منفی برای شما اجباری است.

انرژی منفی می تواند به راحتی روی هرکسی اثر بگذارد و استثنای این قضیه تنها کسانی هستند که مقابله با این اثرات را یادگرفته اند.این 14 راه به شما نشان خواهدداد چگونه افراد مثبت، با انرژی منفی مقابله می کنند تا به سوی موفقیت گام های مطمئن تر و راحت تری بردارند. شما هم می توانید این راه کارها را در زندگی تان به کار بگیرید تا موفقیت را لمس کنید.

در ادامه مطلب با  جوانی ها همراه باشید .

با این 14 راه از انرژی های منفی دور می شوند

1- شادی را در وجودشان خلق می کنند
افراد شاد، مبنای شادی های شان را انگیزه های بیرونی قرار نمی دهند. آن ها این موضوع را به خوبی درک می کنند که اگر یک بار انگیزه های بیرونی، از بین برود حال خوب آن ها نیز خراب خواهدشد. پس به دنبال منابع درونی انرژی مثبت هستند و روی تمرکز ذهن خود کار می کنند.

2- مثبت نگری را تمرین می کنند
اعمال شما تحت تاثیر افکار شما هستند، بنابراین اگر منفی نگر باشید، آینده روشنی پیش روی تان وجود نخواهد داشت. افراد مثبت نگر به بهانه هایی که به ذهن شان خطور می کنند، اعتقادی ندارند. آن ها از طریق مثبت نگری و پیدا کردن وجه مثبتی از هر مشکل، از این مطمئن می شوند که از نظر ذهنی آماده کسب موفقیت هستند.

3- به دنبال دلایلی برای خودباوری هستند
هرگز اجازه ندهید افکار منفی شما را اذیت کند. شاید افراد به دنبال این باشند که از هر طریقی به شما آسیب برسانند، اما تا زمانی که شما خودتان را باور دارید این خودباوری از هر چیزی برای شما مهم تر و اثرگذارتر خواهد بود. حتی زمانی که شما کاملا احساس ناتوانی و بی ارزش بودن می کنید، دلایل زیادی وجود دارد که خودتان را باور کنید. افکار منفی اکثر اوقات وجود دارند و به عنوان مانعی بر سر راه موفقیت های شما خواهند بود.

4- رابطه شان را با افراد منفی نگر قطع می کنند
شما به شدت تحت تاثیر محیط اطراف خود هستید. اگر وقت تان را صرف حضور در کنار افراد مثبت کنید، به احتمال زیاد این مثبت بودن به شما نیز سرایت خواهد کرد. از سوی دیگر اگر شما بیش از حد در کنار افرادی قرار بگیرید که مدام در حال گله و شکایت هستند، به سختی قادر خواهید بود افکار منفی را از ذهن خود دور کنید.

5- به طور منظم تمرین می کنند
ورزش و تمرین های مرتبط با آمادگی بدنی، توام با ترشح هورمون اندورفین است که مسئول ایجاد «احساس خوب» در انسان است. اگر بدن خود را به این کار عادت دهید، نتیجه اش کاهش استرس و افزایش شادی شما خواهدبود. در مقابل، اگر به نیازهای بدن تان توجه نکنید، عواقب بدی در انتظار شما خواهد بود.

6- زمانی را در طبیعت می گذرانند
بودن در طبیعت، ذهن تان را پاک و بدن تان را آرام می کند. افراد مثبت، زمانی از روز را در طبیعت می گذراند و به تحسین زیبایی های این جهان می پردازند. این یک راه بسیار موثر برای جریان داشتن انرژی جدید در شما خواهدبود.

7- از خرج های اضافی دوری می کنند
امروزه حراجی ها به عامل برای پرت کردن تمرکز شما تبدیل شده اند، با این بهانه که خرید را برای شما آسان می کنند. هرچند، زیاد خرید کردن ممکن است احساس خوبی در شما ایجاد کند، اما در یک بازه طولانی مدت، این کار یک رفتار ناسالم است که انسان های مثبت از آن به هر قیمتی دوری می کنند. آن ها ترجیح می دهند وقت و هزینه خود را برای کشفیات جدید در جهان و خلق خاطراتی بسیار بزرگ صرف کنند.

8- شکست را می پذیرند
افراد مثبت شکست را می پذیرند چرا که متوجه شده اند این تنها راه برای یادگرفتن و رشد کردن است. آن ها زمانی که از جایگاه خود سقوط می کنند برای بالا رفتن و به دست آوردن دوباره جایگاه رفیع خود، به جای تسلیم شدن، سخت کار می کنند. حتی اگر یک شکست، احساساتی منفی برای آن ها به همراه آورد، این را به خوبی درک می کنند که این امور گذرا خواهدبود و به سرعت محو خواهدشد. آن ها برای سرعت بخشیدن به این روند، افکار مثبت را پرورش می دهند.

9- کاملا مسئولیت پذیر هستند
افراد مثبت نگر همواره مسئولیت آنچه را در زندگی شان اتفاق افتاده است، خود بر عهده می گیرند. این اتفاق پیروزی یا شکست باشد، همواره اثری از افکار و اعمال خود آنها تلقی می شود. یک فرد مثبت نگر هرگز عوامل خارجی را مقصر نمی داند و روی موارد قابل دسترسی تمرکز می کند که بتواند شرایط را بهبود بخشد. با انجام این کار او به جای اینکه به خاطر عوامل خارجی که خارج از کنترل اوست، ناامیدانه رفتار کند، مدام به دنبال پیشرفت و کسب تجارب جدید خواهدبود.

10- یاد می گیرند افکارشان را کنترل کنند
ذهن آدمی به راحتی می تواند در اثر عوامل خارجی تمرکز خود را از دست بدهد. افراد مثبت نگر می دانند اگر افکار خود را کنترل نکنند، کنترل اعمال و رفتارشان را نیز از دست می دهند؛ به همین دلیل آن ها به دنبال آموختن و تمرین روش های کنترل ذهن هستند.

11- زمانی را برای آسودگی خاطر اختصاص می دهند
افراد مثبت نگر به خوبی درک می کنند که گاهی اوقات نیاز دارند به جای تلاش برای عالی بودن، آهسته تر به جلو حرکت کنند و اهداف و جاه طلبی های خود را کاهش دهند. آن ها با این کار از صرف انرژی ای که منجر به ایجاد انرژی منفی می شود، جلوگیری می کنند. به طور خلاصه باید گفت این افراد برای حرکت بیشتر در زوی بعد، امروز یک گام به عقب بر می دارند.

12- بر این باورند که همیشه راهی وجود دارد
گاهی اوقات زندگی ناامیدانه و سخت به نظر می رسد. در این لحظات شما به توانایی های خودتان برای حل آن مشکل شک می کنید. حقیقت این است که همیشه یک راه برای غلبه بر مشکلات وجود دارد و افراد مثبت نگر این فکر را دائما در ذهن خود نگه می دارند حتی اگر مشکلات به اوج خود برسد، آن ها بر این باورند که می توانند آن را حل کنند و قادر خواهند بود به اوج بازگردند و حتی بیشتر از قبل اوج بگیرند.

13- می دانند چه زمانی باید «نه» بگویند
گفتن «نه» و یا «بله» بلافاصله بعد از یک درخواست، امری بسیار بی ارزش است. برخلاف تصور رایج، این دو کلمه قدرت بسیار زیادی دارند و چگونگی استفاده از آن ها، تعیین می کند در زندگی شما چه اتفاق بیفتد. افراد مثبت نگر به جای خشنودی دیگران بر اولویت های خودشان تمرکز می کنند. به همین دلیل آن ها به خوبی می دانند بسیاری از امور هستند که نیازی به بله گفتن به آن ها ندارند.

14- تایید هر کسی برایشان مهم نیست
اگر اجازه دهید نظرات منفی دیگران شما را فلج کند، به سختی احساسی خوب و حالتی شاد خواهید داشت. بسیاری از مردم از بی اعتباری و مورد انتقاد قرار گرفتن می ترسند. افراد مثبت گر فکر کرده و اقدامی حتی معکوس نسبت به بقیه مردم را انجام می دهند. آن ها از منتقدان به عنوان یک شاخص معتبر و خوب استفاده می کنند. در حقیقت امور زیادی در فکر شما برای حرکت به سوی موفقیت و جود دارد که  نیازی به تایید دیگران برای انجام آن ها ندارید.

نوشته 14 تکنیک طلایی برای دور کردن انرژی منفی از خود اولین بار در جوانی ها پدیدار شد.


   1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 








.: سلام به شما بازدیدکننده عزیز :.

برای ورود کلیک کنید