صفحات پاپ آپ

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوش رفتاری، دوستی را پایدار می کند . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 94 آبان 25 , ساعت 11:42 صبح

اما باز هم سبک زندگی سالمی که با ورزش کردن در پیش گرفته اید، ممکن است که باعث بروز عوارض و مشکلاتی در بدن تان شود که انتظارش را نداشته اید. بنابراین بهتر است بدانید که شروع ورزش می تواند شما را با مشکلاتی مواجه کند که با وجود عجیب بودن به مرور برطرف شده و بدن تان را تقویت می کند.  در این مطلب به شش تاثیر جانبی و عجیب ورزش اشاره می کنیم.

افت قند خون و کم آبی بدن می تواند باعث بروز سرگیجه در حین ورزش کردن شود

برخی عوارض عجیب ورزش و راههای مقابله با آن
اگر به تازگی ورزش منظم را شروع کرده اید کاملا طبیعی است که دچار گرفتگی و دردهای عضلانی شوید. بررسی های اخیر نشان می دهند که دردهای عضلانی در نتیجه ی آسیب های وارده به سلول های عضلانی و تخریب فیبرها یا همان تارهای عضلانی به واسطه ی انجام تمرینات سنگین و نفس گیر بروز می کنند. به مرور که این فیبرها احیا شوند، دردها نیز تسکین پیدا می کنند.

در ادامه مطلب با  جوانی ها همراه باشید .

آب ریزش بینی و اشک ریزی در حین ورزش
احتمالا برای شما نیز پیش آمده است که با انجام ورزش های سنگین تر دچار آب ریزش بینی شده اید. به گفته ی محققان این مسئله نشان می دهد که با سنگین تر شدن تمرینات ورزشی، رینیت یا ورم غشای مخاطی بینی که با ورزش ایجاد می شود افزایش می یابد. بنابراین نمی توان گفت که شما از «آلرژی ورزشی» رنج می برید، اگرچه علائم (آبریزش بینی، احتقان سینوس ها، سرفه، عطسه، اشک ریزی) مشابهی ایجاد می شود.

متخصصان معتقدند که «فین فین» کردن در حین ورزش در نتیجه غلیظ و فشرده شدن جریان خون در سینوس ها بروز می کند. بهتر است در منزل ورزش کنید و یا اینکه قبل از خارج شدن از منزل و ورزش در محیط باز، از داروهای ضداحتقان استفاده کنید.

نیاز ناگهانی به دستشویی هنگام ورزش کردن
زمانی که جریان خون، نیروی گرانش و تمرینات ایستاده با جستن و خیز برداشتن ترکیب می شوند (مانند ورزش دو)، فرد نیاز به دستشویی پیدا می کند. به عقیده ی متخصصان طب ورزشی، نیاز به رفتن به دستشویی در حین دویدن تا حد زیادی رایج است و دلیل آن را تغییر مسیر جریان خون از روده ها به عضلات در حال فعالیت می دانند. فراموش نکنید که غذا خوردن با فاصله ی اندک قبل از دویدن می تواند روی دستگاه گوارش تاثیر فوری داشته باشد.

عوارض ورزش

عوارض ورزش

گرفتگی عضلانی در حین ورزش های استقامتی شدید رایج است

کرختی پاها در حین ورزش
اگر در حین ورزش انگشت های پاهایتان گزگز شده و کرخت می شوند، شاید به این دلیل باشد که جریان خون تان محدود بوده و به درستی انجام نمی شود. فیزیولوژیست های دانشگاه اورگن تاکید می کند که کفش های خیلی تنگ می تواند باعث بروز این مشکل شوند. در این صورت زمانی که به عنوان مثال روی تردمیل می دوید، انگشت پاهایتان دچار التهاب و کرخی می شوند.

توجه داشته باشید که فشار بیش از اندازه روی پاها نیز می تواند باعث مسدود شدن جریان خون شده و باعث بی حسی پاها در حین ورزش شود. برای مقابله با گزگز شدن پاها حتما از کفش های ورزشی مناسب و هم اندازه ی پاهایتان استفاده کنید.

خارش
احساس خارش در عضلات دوسر بازو یا ران ها در حین ورزشی کمی عجیب به نظر می رسد. اما محققان طب فیزیکی بر این عقیده هستند که این احساس کاملا طبیعی است. زمانی که عضلات خم می شوند پر از خون می شوند. رگ های خونی و عصب های باد کرده نیز می توانند باعث ایجاد احساس خارش در آن ناحیه شوند. برای کاهش احساس خارش به انجام تمرین ادامه دهید. مغز به این حس عادت می کند و نیاز به خارش به مرور برطرف می شود. با این حال متخصصان توصیه می کنند اگر با شروع ورزش، بدن تان به صورت افراطی شروع به خارش می کند با یک متخصص مشورت کنید.

 سرگیجه و غش در حین ورزش
اگر شما هم ورزش هایی را آغاز کرده اید که نیاز به جست و خیز زیادی دارد، احتمال تجربه ی سرگیجه داشته اید. این حرکات به اندازه ی کافی سریع و تند هستند که تصور می کنید بدن تان کم می آورد. اما این مسئله نشان می دهد هر چه بدن تان آماده تر باشد، احتمال دچار شدن به سرگیجه در حین تمرینات ایستاده بیشتر می شود. نتیجه پژوهشی که در دانشگاه اورگن انجام شده است نشان می دهد اگر بطن های قلب بزرگ تر باشد (مانند بطن های افرادی که بدن آماده ای دارند)، بازگشت خون به قلب و عرضه ی مجدد اکسیژن کاهش پیدا می کنند و این مسئله باعث بروز سرگیجه در حین بلند شدن می شود.

اما فراموش نکنید که افت قند خون و کم آبی بدن نیز می تواند باعث بروز این مشکل شود. اگر حین ورزش احساس سرگیجه می کنید، روی زانو بنشینید یا خم شوید تا خون تجمع یافته در پاها برگردد و به قلب برسد.

گرفتگی عضلانی در حین ورزش
گرفتگی عضلانی در حین ورزش های استقامتی شدید رایج است. بر اساس گزارشی که در مجله ی Mens Health  به چاپ رسیده است کشش های عضلانی به دلیل میزان الکترولیت های نامتناسب داخل فیبرهای عضلانی بروز می کنند. به همین دلیل مصرف آب و حتی نوشیدنی های مخصوص ورزشکاران که سرشار از الکترولیت (پتاسیم و سدیم) هستند قبل، حین و بعد از ورزش ضروری اند تا الکترولیت های از دست رفته از طریق تعریق جبران شوند.

توجه داشته باشید که اسپاسم های طولانی مدت که باعث بروز دردهای شدید می شوند، می توانند نشان دهنده ی پارگی عضلانی یا یک بیماری مزمن مانند اختلالات تیروئیدی باشند و باید مورد بررسی پزشکی قرار بگیرند.

نوشته برخی عوارض ورزش و راههای مقابله با آن اولین بار در جوانی ها پدیدار شد.


دوشنبه 94 آبان 25 , ساعت 11:13 صبح

عوامل استرس زای دوره سالمندی از نوع فقدان و برگشت ناپذیر است. وقتی تعداد این استرس ها زیاد و فاصل? آنها کم شود و قوای بدنی نیز تحلیل رفته باشد، اثرات مخرب آن بیشتر است.

استرس و نداشتن آرامش در سالمندان دلایل بسیاری دارد که می تواند شامل نبود همسر، نگرانی های مادی، مشکل های سلامت و نبود وابستگی باشد.

علل عمده استرس در دوران سالمندی: تغییر در سبک زندگی، بازنشستگی، نگهداری از همسر بیمار، مرگ اقوام، نزدیکان و دوستان صمیمی، کاهش توانانی ها و قوای جسمانی و وجود بیماری های مزمن و ناتوان کننده، نگه داری از نوه ها، نگرانی در خصوص زندگی مستقل و ترس از تنها شدن، نگرانی در خصوص طرد شدگی و یا زندگی در سرای سالمندان، کمبود  مجموعه های حمایت کننده اجتماعی از عمده علل ایجاد استرس در سالمندان می باشند.

علائم استرس در دوران سالمندی: طپش قلب، افزایش فشارخون، دست ها و پاهای سرد و مرطوب شده، افزایش سرعت تنفس، احساس ضعف و خستگی، سیاهی زیر چشم، سردردهای تنشی، سایش دندانها روی هم، لرزش دست ها و دردهای عضلانی، مشکلات گوارشی مانند کاهش اشتها، تهوع، نفخ، استفراغ، سوزش معده، یبوست و گاهی اسهال از جمله علایم استرس در افراد بخصوص سالمندان می باشند.

در ادامه مطلب با  جوانی ها همراه باشید .

بروز مشکلات مغزی بدلیل ایجاد استرس : بی خوابی، کابوس شبانه، کاهش حافظه، کاهش تمرکز، خستگی، ترس و دلهره، کاهش اعتماد به نفس، حواس پرتی، احساس گناه، ناامیدی، اضطراب، ناتمام گذاشتن کارها و تصمیم گیری و نتیجه گیری های غلط، کج خلقی، فریاد زدن و رفتارهای پرخاشگرانه از جمله عوارض مشکلات مغزی ناشی از استرس می باشند.

راه های مقابله با استرس در سالمندان : برای مقابله با استرس در سالمندان باید با آنان در خصوص احساسات و نگرانی هایشان صحبت کرد، به آنان اعتماد به نفس داد و آنان را برای استفاده از وسایل کمکی مانند عصا، عینک، سمعک، در صورت نیاز تشویق نمود.

حفظ ارتباط با خانواده، مشغول کردن آنان به کاری در خانه، خواندن نماز، دعا و قرآن از دیگر راههای جلوگیری از استرس است.  

تکنیک های رسیدن به آرامش در سالمندان

تکنیک های رسیدن به آرامش در سالمندان

بهتر است برای اینکه استرس را از سالمندان دور کنید و آنها را به آرامش برسانید تشویقشان کنید که از سلامت روانی و جسمی شان تا جایی که امکان دارد مراقبت کنند. مثلا داشتن رژیم سالم غذایی، روزش یا شرکت در فعالیت هایی که از آن لذت می برند به آنها کمک می کند.

شما همچنین می توانید سالمندان را تشویق کنید روابط اجتماعی خود را حفظ کنند و آن را گسترش دهند. این مساله می تواند تاثیر قابل توجهی در زندگی آنها داشته باشد و زمینه رسیدن آنها را به آرامش فراهم کند. این مساله هم زمانی که آنها در خانه سالمندان باشند و هم زمانی که خانه خودشان را داشته باشند، صدق می کند.

البته خواب کافی هم در رسیدن به آرامش در سالمندان کمک می کند. حال که با علائم استرس و چگونگی کمک به سالمندان برای ایجاد آرامش در آنها پی بردید بد نیست به تکنیک های رسیدن به آرامش در سالمندان که در ادامه آمده هم توجه کنید.

گوش دادن موسیقی های آرامش بخش به سالمندان کمک می کند ترس و اضطرابشان را از بین ببرند

تکنیک های رسیدن به آرامش برای سالمندان
1- آرامش عضلات: در این تکنیک سالمندان تشویق می شوند عضلات خود را منقبض یا فشرده و سپس رها کنند. این فشردگی و رهایی شامل عضلات اصلی یعنی شانه ها، بازوها، انگشتان دست، پاها و انگشتان پا می شود.

2- تصویرسازی ذهنی: تصویرسازی ذهنی یعنی اینکه سالمندان خود را در محلی زیبا در حال انجام فعالیت مورد علاقه شان تصور کنند. مثلا تصور کنند در سواحل خزر هستند یا روی قله کوه های دماوند یا در حال شنا کردن در دریاچه ای زیبا.

3- ورزش های آرام: ورزش های آرام مانند یوگا، پیلاتس و تایچی میان سالمندان محبوب هستند و به آنها اجازه می دهند بدنشان را در حالی که روی تکنیک تنفس تمرکز کرده اند، تقویت کنند.

4- گوش دادن موسیقی های آرامبخش:گوش دادن موسیقی های آرامش بخش به سالمندان کمک می کند ترس و اضطرابشان را از بین ببرند. منابع استرس در سالمندان با منابع استرس در جوانان متفاوت است، اما به این معنا نیست که استرس سالمندان خاص است. استرس سالمندان هم می تواند به راحتی استرس جوانان از بین برود. تنها مساله این است که این استرس زود تشخیص داده شود و به روش های مناسب از بین برود.

نوشته همه چیز در مورد استرس سالمندی و راههای مقابله با آن اولین بار در جوانی ها پدیدار شد.


دوشنبه 94 آبان 25 , ساعت 8:18 صبح
 

اولین تجربه حرفه ای سوگل طهماسبی با سریال روزگار قریب آغاز می شود .
 
سوگل طهماسبی
نام اصلی : سوگل طهماسبی
زمینه فعالیت : تئاتر، سینما و تلویزیون
تولد : 25 بهمن 1364 اصفهان
ملیت : ایرانی
پیشه :بازیگر
 سوگل طهماسبی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون

سوگل طهماسبی (زاد? 25 بهمن 1364 در اصفهان) بازیگر ایرانی تئاتر، سینما و تلویزیون است.

بزرگ شده اهواز و فوق دیپلم گرافیک هستند. سال اول دبیرستان در اهواز موفق به دریافت جایزه از جشنواره تئاتر استان می شود. داور این جشنواره مریم معترف بودند و کیانوش عیاری نیز در این جشنواره حضور داشتند که سوگل طهماسبی برای بازی در سریال روزگار قریب انتخاب می شود. به این ترتیب اولین تجربه حرفه ای سوگل طهماسبی با سریال روزگار قریب آغاز می شود.

بیوگرافی سوگل طهماسبی

بیوگرافی سوگل طهماسبی


گفتگو با سوگل طهماسبی

*کمی از سوگل طهماسبی بگو؟
سوگل طهماسبی در فصل سرد اما زیبای زمستان بدنیا آمده است(25 بهمن ماه 1364) در اهواز،فوق دیپلم گرافیک دارد و دانشجوی انصرافی رشته تدوین،سوگل سه تا خواهر و برادر دارد به نام های سحر،ساغر،سینا

 
در ادامه مطلب با  جوانی ها همراه باشید .
*فکر می کنی مردم و یا شاید هم طرفدارای خاصت چه تصویر ذهنی از سوگل طهماسبی توی ذهنشون داشته باشند؟
یه دختر ساکت،مظلوم و معصوم،من خودم شیطنت های خاص خودم را دارم و اگه یه کمی شیطنت کنم و جنب و جوشم زیاد باشه همه این را می فهمند چون از من توقع همان نقش هایی را دارند که من بازی کردم،شاید این معصوم و مظلوم بودن درباره نقش هایم باشه اما خودِ واقعی سوگل هم شیطونه و هم جنب و جوش زیادی دارد.

*برای سوگل طهماسبی شده چه هزینه هایی را پرداخت کردی؟
همه چیز به هزینه های مالی ختم نمی شود،من برای رسیدن به حالا خیلی تلاش کردم،از خیلی از اتفاقات گذشتم و صبوری کردم،بازیگری از خودگذشتگی زیادی می خواهد،شاید بیشترین چیزی که من در این راه دادم این بوده که اگر قرار بود من از صد در صد زندگی ام لذت ببرم فقط شاید از 30 در صد آن لذت بردم،وقتی بازیگر می شوی یعنی همه چیز زندگی ات درگیر این کار می شود،شاید دلت  می خواهد یک مهمانی بروی،عروسی فامیل،به دنیا آمدن کسی و یا حتی اگر کمی تلخ هم نگاه کنی در ختم کسی باشی  اما گاهی شرایط کاری نمی گذارد و این یعنی همان هزینه  دادن،همان از خودگذشتگی که نمی شود منکر آن شد،تحمل و دوری از خانواده!نمی دونم اسمش اگر هزینه است برای هر کسی که کارش و حرفه اش به سینما و هنر بازیگری ختم می شود گران است.(سکوت می کند)

 
بیوگرافی سوگل طهماسبی

بیوگرافی سوگل طهماسبی

 سوگل طهماسبی زاد? 25 بهمن 1364 می باشد
 
* دغدغه این روزهای سوگل طهماسبی چیه،توی ذهنت چه نقش هایی هست که دوست داری بازی کنی ؟
اول از همه دوست دارم که کارهایی متفاوتی را بازی کنم،کارهایی که وجه دیگری از سوگل را نشان بدهم،این که اگر کاری به من پیشنهاد شد همه انرژی ا م را بگذارم و همه دغدغه ام این باشه که سکانس به سکانس آن کار خوبی باشه و من کار خوبی را بازی کنم،خیلی دوست دارم یک نقش منفی خوب بازی کنم،منفی خوب پُر کار،نقشی که در عین منفی بودن و سیاه بودن آنقدر جای کار و بازی داشته باشد که مدام در تلاشم باشم برای رسیدن به آنِ واقعی آن نقش.من پیش از این یک نقش تقریباً منفی را تجربه کردم اما خیلی  دوست دارم منفی مطلق باشد،نه خاکستری باشد و نه حتی سیاه،منفی مطلق.این تجربه را نمی  دانم کی و چه زمانی به دست می آورم ولی چیزی است که دوست دارم در بازیگری به آن برسم.

*دوست داری در کارنامه کاری ات نام چه کسانی دیده شود؟
خیلی دوست دارم با کسانی کار کنم که به من یاد بدهند و  برای من خروجی خوبی داشته باشد،خیلی دوست دارم یک بار دیگر تجربه بازی با حسین سهیلی زاده نصیبم شود برای این که احساس می کنم او چیزی فراتر از کارگردان است،وقتی کسی خوب است باید درباره اش خوب هم گفت،حسین سهیلی زاده اعتماد می کند و نتیجه اعتمادش را هم می بیند،در سینما خیلی دوست دارم با بیژن میرباقری،مهدی کرم پور کار کنم،از بین بازیگران خیلی دوست دارم این سعادت نصیبم شود تا در کنار پرویز  پرستویی کار کنم و فقط و فقط یاد بگیرم و مهتاب کرامتی،این زن بی نظیر است،در فیلم سینمایی ” زندگی خصوصی آقا و خانم میم” دو سکانس را باهاش بازی کردم و این قدر این همبازی شدن به من چسبید که دوست دارم این تجربه یک بار دیگر هم نصبیم شود.

*من گفتگوهایی متفاوتی را از تو خواندم و چیزی که برای من جالب بوده اینکه تو هیچ وقت دغدغه عکس روی جلد را نداشتی،تأثیر مطبوعات را برای خودت چقدر خوب می دانی؟
یک بازیگر هم دوست دارد دیده شود و هم این که با گفتگوهایی که می کند حرفی برای گفتن داشته باشد،وقتی که گفتگوی یک بازیگر را می خوانی و عکس او را روی جلد یک مجله می بینی به طبع کارهایش را پیگیری می کنی،اما درباره خودم و این که دغدغه روی جلد را نداشتم بیشتر به همان ماندگار شده فکر کردم،مثلا آتنه فقیه نصیری را نگاه کن،من ندیدم دغدغه گفتگو،مصاحبه،عکس را داشته باشد اما همیشه با بازی اش کاری می کند که به فکر بروی،چرا او ماندگار است،چرا همیشه خوب بازی می کند!من هم اوایل ورودم خیلی به این فکر می رفتم که مصاحبه کنم،حرف بزنم،عکس بگیرم اما حالا نه بیشتر به همان ماندگار بودن فکر می کنم. 

بیوگرافی سوگل طهماسبی

بیوگرافی سوگل طهماسبی

 
  اولین تجربه حرفه ای سوگل طهماسبی با سریال روزگار قریب آغاز می شود

*بهترین درسی که از زندگی گرفتی؟
این که به هر کسی اعتماد نکنم،من خیلی قبل تر از این دنیا را خیلی سفید و خوشگل می دیدم و همیشه این را از زبان بزرگترها شنیده بودم که زندگی به این زیبای نیست که فکر می کنی،درسته که باید به دیگران اعتماد و اطمینان کرد ولی نه دیگه تا این حَد!! از زندگی یاد گرفتم تا چیزی برایم به یقین کامل نرسید اعتماد نکنم و زندگی را کمی موشکافانه تر ببینم.

*زندگی خوب خیلی چیزها به آدم هدیه می کند،زندگی به سوگل طهماسبی چه هدیه هایی داده؟
هر جای این زندگی را نگاه می کنی برایت هدیه است،زندگی با کسانی که دوستشان داری،کاری که برایش از جان مایه گذاشتی،دوستانی که با گذشت زمان دیگر معنی دوست را ندارند و تبدیل می شوند به رفیق و چیزی که از مرز دوستی گذشت و شد رفاقت مو لای درزش نمی رود،زندگی خوب،سلامتی،خوب و شاد بودن مردم همه این ها یعنی هدیه خدا و برای من هم همه این ها وجود دارد،خانواده ام،دوستان و رفقایم،کارم و مردمی که به خاطر آنها کار می کنم و خودِ خدا یعنی یک هدیه باور نکردنی و تمام نشدنی.

*و حرف آخر
یک دنیا ممنون از تو به خاطر این گفتگو، از همه آدمهایی که کمک کردند که به اینجا برسم تشکر می کنم،حتی کسانی یک سهم کوچک داشتند قد یک یاد کردن از من!از مردم خوبی که انرژی ها و محبت هایشان تمام نمی شود از بس که خوبند،از خانواده عزیزم،از همه چیزم و همه کسم  هستند ممنونم و فقط می گویم تشکر و تشکر،نمی دانم ته دوست داشتن چقدر است و کجاست اما متعلق به هر جایی که هست من،سوگل طهماسبی همان قدر دوستتان دارم.شاد باشید و با شادی واقعی زندگی کنید.   

 
بیوگرافی سوگل طهماسبی

بیوگرافی سوگل طهماسبی

تصاویر جدید سوگل طهماسبی

فیلم شناسی سوگل طهماسبی

  سینما

سال  سینما
1391   چارسو (فرهاد نجفی) 
    1390  زندگی خصوصی آقا و خانم میم (سید روح الله حجازی)
 1388 دختران (قاسم جعفری)
1386   – پرچم های قلعه کاوه (محمد نوری زاد)

  مجموع? تلویزیونی

سال  مجموع? تلویزیونی
1391 – ستاره حیات (جواد ارشاد)
1391   بال های خیس (مجموعه تلویزیونی) (عباس رنجبر)
     1390 مهرآباد (مجموعه تلویزیونی) (سید فرید سجادی حسینی)
 1390  ساعت فراموشی (عباس رنجبر)
    1389  فاصله ها (حسین سهیلی زاده)
    1388  خانه بی پرنده (کاظم معصومی)
    1387  مثل هیچ‌کس (عبدالحسین برزیده)
    1383  زائر سرای ممتاز (حمید بهمنی)
    1383 یوسف پیامبر(ع) (فرج الله سلحشور)
    1381  روزگار قریب (کیانوش عیاری)

 تله فیلم

سال تله فیلم 
1392   سرزمین بارانی (جواد مزدآبادی)
     1391  عاشقی در وقت اضافه (صمد یاری)
    1391   نیمه شب (سیامک صرافت) 
    1391   لباسی برای خدمت (هادی شریعتی)
    1390  کلاس سوم ب (غلامرضا رمضانی)
    1390   دو خرمای نارس (سید مجید امامی)
    1390  این هفت نفر (سیامک صرافت)
    1390 گنجین? پنهان (جواد مزدآبادی)
    1390   کور گره (جمشید محمودی)
    1390  بوس? باد (حسین عامری)
    1390   برهوت (شهرام شاه حسینی)
    1390  گردن? خان (حسین تبریزی)
    1390   مردان نمکی (سامان سالور)
    1389   سکوت مطلق (جواد مزدآبادی)
    1388  رهایی از زمین (محمد قاسمی)
    1388  دم زری (غلام رضا رمضانی)
    1388 تنهایی رود (علیرضا رزازی فر)
    1387  قبل از غروب (محمد جواد کاسه ساز)

بیوگرافی سوگل طهماسبی

بیوگرافی سوگل طهماسبی


تصاویر سوگل طهماسبی   
 
بیوگرافی سوگل طهماسبی

بیوگرافی سوگل طهماسبی

    جدیدترین تصاویر سوگل طهماسبی

نوشته نگاهی به بیوگرافی سوگل طهماسبی + تصاویر اولین بار در جوانی ها پدیدار شد.


دوشنبه 94 آبان 25 , ساعت 7:46 صبح

معرفی یک نوشیدنی فوق العاده خوشمزه ، با ما همراه باشید .

مخلوط نعناع را روی هات چاکلت ریخته و در هنگام سرو خرده شکلات ها را روی آن بپاشید

در ادامه مطلب با  جوانی ها همراه باشید .


مواد لازم برای هات چاکلت :

خامه پرچرب 50 میلی گرم
 شکر  1 قاشق چایخوری
عصاره نعناع  چند قطره
 شیر 150 میلی گرم
شکلات تلخ خرد شده 50 گرم
کرم نعناع 25 میلی گرم
خرده شکلات تلخ مقداری

طرز تهیه هات چاکلت :
یک کاسه کوچک برداشته و خامه را به همراه شکر و عصاره نعناع خوب هم بزنید. حالا این مخلوط را داخل یخچال بگذارید تا زمانی که لازم شود.

شیر را داخل یک قابلمه ریخته و به آرامی آن را گرم کنید تا به نقطه جوش برسد. گاهی آن را هم بزنید. حالا قابلمه را از روی حرارت برداشته و شکلات تلخ را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا زمانی که شکلات کاملا ذوب شده و مخلوط یکدست شود. قابلمه را روی حرارت برگردانده تا گرم شود، حالا کرم نعناع را اضافه کرده و هات چاکلت را داخل یک ماگ بریزید.

مخلوط نعناع که در مرحله اول داخل یخچال گذاشتید روی هات چاکلت ریخته و در آخر خرده شکلات ها را روی آن بپاشید و سریع سرو کنید.

نوشته روش درست کردن هات چاکلت نعنایی اولین بار در جوانی ها پدیدار شد.


دوشنبه 94 آبان 25 , ساعت 7:36 صبح

بهترین راه جلوگیری از ابتلا به آنفلوآنزا تزریق واکسن آنفلوآنزاست. براساس آمار انجمن عفونی آمریکا، هر ساله بین 5 تا 20 درصد مردم این کشور حداقل یک بار به بیماری آنفلوآنزا دچار می شوند که از این تعداد حدود 200 هزار نفر به دلیل این بیماری در بیمارستان بستری می شوند و حدود 35 هزار نفر هم سالانه به علت ابتلا به این بیماری فوت می کنند. این آمار نشان دهنده اهمیت واکسن آنفلوآنزاست.

واکسن آنفلوآنزا حاوی ویروس مرده یا ضعیف شده‌ی بیماری آنفلوآنزا است

 زمستان در راه است و بسیاری از افراد در سراسر جهان برای سپری کردن فصل سرما آن هم بدون ابتلا به آنفلوآنزا خود را واکسینه می‌کنند. اما آیا انجام این کار از سوی مادرانی که نوزاد خود را شیر می‌دهند اقدامی بی خطر محسوب می‌شود؟

این پرسش رایج بسیاری از مادران شیردهی است که در آستانه آغاز فصل زمستان مطرح می‌کنند. «ویندی سوانسون» متخصص اطفال در این خصوص می‌گوید: دلیلی وجود ندارد که در زمان شیر دادن به نوزاد واکسن آنفلوآنزا یا سایر بیماری‌های مشابه را به بدن خود نزنید. اتفاقا چون مدت زمان زیادی را در این دوران همراه با نوزاد و در کنار او سپری می‌کنید، توصیه می‌شود که حتما این کار را انجام دهید زیرا در این صورت شانس ابتلا به بیماری در شما به حداقل رسیده و به تبع آن نوزاد نیز تا حد زیادی از مبتلا شدن به آنفلوآنزا و سایر بیماری‌های مشابه که می‌تواند برای این سن تا حدود خطرساز باشد مصون می‌ماند.

در ادمه مطلب با  جوانی ها همراه باشید .

به طورکلی کودکان زیر دو سال همواره در معرض ابتلا به آنفلوآنزا هستند. به همین دلیل به مادرانی که کودکانی در این سنین دارند توصیه جدی می‌شود که همواره به سلامتی خود توجه کافی نشان دهند و از انجام هر اقدام مناسبی برای ارتقای سطح کیفی سلامتی خود غافل نشوند.

در واقع باید گفت وقتی شما به عنوان مادری که نوزاد شیرخوار دارید بدنی سالم و مصنون از بیماری داشته باشید نوزادتان نیز که هنوز سیستم ایمنی بدنش تکامل نیافته، تا حد زیادی مصون از بیماری می‌ماند. در سالهای اخیر نسخه‌های مختلفی از واکسن سرماخوردگی و آنفلوآنزا ارایه شده است. با توجه به جهش‌هایی که عامل بروز این بیماری داشته و به تدریج در برابر واکسن‌های قدیمی مقاوم می‌شود، به مادران و به خصوص مادرانی که نوزاد شیرخوار دارند توصیه می‌شود همواره بدن خود را با استفاده از واکسن‌های به روز شده در برابر این بیماری‌ها مصنون نگاه دارند.

واکسن آنفلوآنزا حاوی ویروس مرده یا ضعیف شده‌ای از این بیماری است که بدن را برای تولید آنتی بادی مناسب علیه آنفلوآنزا تحریک می‌کند. در صورتی که فرد در معرض ابتلا به این بیماری قرار داشته باشد، این آنتی بادی‌ها علیه ویروس عامل بیماری وارد عمل شده و مانع از ابتلا به آن می‌شوند. یادتان باشد با تزریق واکسن، ویروس مرده یا ضعیف شده بیماری به نوزاد شیرخوار منتقل نمی‌شود. پس جای هیچگونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

با تزریق واکسن نوزادتان را به دو شیوه در برابر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر آنفلوآنزا ایمن می‌کنید: همزمان که بدنتان را در برابر ابتلا به این بیماری‌ها مصون نگاه می‌دارید، به طور ناخواسته آنتی بادی‌های مورد نظر نیز از طریق شیری که نوزاد از سینه می‌خورد وارد بدنش شده و بدین ترتیب ایمنی بدن مادر در برابر این بیماری‌ها به بدن نوزاد نیز منتقل می‌شود.

در کل باید گفت : تزریق واکسن آنفولانزا هیچگونه ضرری برای مادران در دوران شیردهی ندارد چرا که خود بیماری سرماخوردگی و شیوع آن آسیب بیشتری به مادران در دوران شیردهی، نوزادان و حتی جنین در دوران بارداری وارد می کند.

 

نوشته آیا در دوران شیردهی میتوان واکسن آنفولانزا تزریق کرد؟ اولین بار در جوانی ها پدیدار شد.


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 








.: سلام به شما بازدیدکننده عزیز :.

برای ورود کلیک کنید