صفحات پاپ آپ

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شگفت است از رشگ بران که غافلند از تندرستى مردمان . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 94 آبان 27 , ساعت 7:1 صبح

اگر انتخاب موسیقی به درستی انجام شود، می‌تواند بر میزان دردی که تحمل می‌کنیم، میزان اضطراب ما و پاسخ‌های سیستم فیزیولوژیک بدن، تاثیرگذار باشند.

موسیقی به ما انگیزه بیشتر می‌دهد تا از زندگی لذت ببریم و با انرژی بیشتری کار کنیم

امروزه، موسیقی جزء لاینفک زندگی ما انسان‌ها شده است. البته علت علاقه بعضی افراد به موسیقی، فرار از شنیدن صداهایی است که دوست ندارند بشنوند. مسلما همه ما ترجیح می‌دهیم که داخل اتوبوس یا مترو با گوش کردن به یک موسیقی دلچسب، به آرامش برسیم و حتی یک ثانیه هم صدای غرولندهای برخی همشهریان را نشنویم.

حال بیایید به این مسأله بپردازیم که موسیقی چگونه به ما انگیزه بیشتر می‌دهد تا از زندگی لذت ببریم و با انرژی بیشتری کار کنیم. شاید با گوش کردن موسیقی به یاد خاطرات گذشته خود می‌افتیم و این تجدید خاطرات برایمان شیرین است و یا شاید از این طریق انرژی بیشتری می‌گیریم و با انگیزه‌تر کار می‌کنیم و از میزان استرس‌های‌مان کاسته می‌شود. مدتی است که دانشمندان و پژوهشگران مشغول مطالعه در مورد موسیقی و تاثیر فوق‌العاده آن بر روح و جسم انسان هستند و به این نتیجه رسیده‌اند که موسیقی انسان‌ها را به حرکت وا می‌دارد و نقش مهمی در سلامت و نشاط زندگی دارد.

در ادامه مطلب با  جوانی ها همراه باشید .

آنها برای دست یافتن به این نتیجه از برخی بیماران مبتلا به سرطان خون کمک گرفتند و از آنها خواستند مدتی خود را با گوش دادن به موسیقی سرگرم کنند و در نهایت دریافتند این بیماران در لحظات ملاقات با متخصصان سرطان دچار بیشترین استرس بودند و در عوض تمام اوقاتی که موسیقی گوش می‌کرده‌اند، آرام‌ترین لحظات را داشتند. مدیریت استرس، تنها یکی از مزایای گوش دادن به موسیقی است. مطالعات بسیاری که در این زمینه انجام شده نشان می‌دهد که موسیقی نه تنها موجب کاهش استرس می‌شود، بلکه اثرات مطلوبی نیز روی سیستم ایمنی بدن دارد.

برای مثال، افرادی که قبل از عمل جراحی موسیقی گوش می‌دهند، در دوره درمان خود درد کمتری حس می‌کنند. افزون بر این، آن دسته از بیماران سرطانی که تحت شیمی‌درمانی هستند، در صورت گوش دادن به موسیقی، هم احساس راحتی بیشتری خواهند کرد و هم از میزان تهوع آنها کاسته می‌شود. گروه دیگری از پژوهشگران در زمینه موسیقی و تاثیر آن بر التیام زخم‌ها مطالعه کرده و نتیجه گرفته‌اند که موسیقی در این مورد نیز تاثیر قابل توجهی دارد.

افرادی که درد شدید مفاصل دارند، با موسیقی آرام می‌گیرند. موسیقی حتی روی نوزادان زودرسی که پیش از به پایان رسیدن دوران بارداری مادر متولد می‌شوند نیز موثر است و سبب رشد بهتر و بیشتر آنها می‌شود. اثرات مطلوب موسیقی فقط به موارد فوق خلاصه نمی‌شود. موسیقی در درمان افسردگی، نگرانی، تشویش، فشارخون بالا نیز موثر است.

وقتی به موسیقی گوش می‌دهیم چه اتفاقی برای بدن ما می‌افتد؟
این سوالی است که هنوز هم دانشمندان درصدد یافتن پاسخ آن هستند. آنها نظریه‌هایی در این‌باره ارائه داده‌اند، ولی فعلا به جواب قطعی نرسیده‌اند. مثلا برخی می‌گویند، احساسات ما منبع تغذیه و انرژی جسم و روح ما هستند. همان‌طور که غذا نیرو و انرژی بدن را تامین می‌کند، موسیقی نیز به ما نیرو و انرژی می‌دهد. ارتباط ما با موسیقی به زمان‌های بسیار دور بازمی‌گردد؛ وقتی که در رحم مادر بودیم و در آنجا تکان‌های کوچک و صداهای ضعیف موجب آرامش ما می‌شد. پس ما با موسیقی از همان ابتدا به صورت درونی عجین بوده‌ایم. قوی‌ترین داروی موجود در کل هستی، جسم انسان است.

با تغذیه مناسب و هوشیارانه حواس پنجگانه بدن، از جمله حس شنیداری، می‌توانیم از این داروی درونی بهره بگیریم. هرگاه که دچار استرس می‌شوید، ریتم ضربان قلب شما نامنظم‌تر می‌شود و سیگنال‌هایی که قلب به مغز می‌فرستد نیز به همان میزان تغییر می‌کنند. مغز با دریافت این سیگنال‌های نامنظم شروع به ترشح هورمون استرس می‌کند و سیستم ایمنی بدن کاهش و فشارخون افزایش می‌یابد و وضعیت گوارش برهم می‌خورد. برعکس، در حالت آرامش، ریتم ضربان قلب منظم است و سیگنال‌های منظم نیز به مغز می‌فرستد. در این حالت مغز مواد شیمیایی در بدن ترشح می‌کند که موجب بهتر شدن حال عمومی می‌گردد.

از آنجایی که 70 درصد وزن بدن را آب تشکیل می‌‌دهد، بهترین رسانای صدا و لرزش، خود بدن است. موسیقی حتی روی یخ زدن آب نیز تاثیر دارد. اگر یک ظرف آب را در معرض صدای موسیقی قرار دهید و سپس آن را در فریزر بگذارید، خواهید دید که اشکال منظم و زیبایی به وجود می‌آید. صداهای ناهنجار، مولکول‌های آب را به اشکال نامنظمی درمی‌آورند. سبک و نوع موسیقی که به آن گوش می‌دهید مهم نیست؛ چیزی که اهمیت دارد، لذت و آرامشی است که از این راه به دست می‌آید. بدن هر فرد به یک نوع موسیقی واکنش نشان می‌دهد. برای رسیدن به هدفی مشخص می‌توانید موسیقی خاصی را انتخاب کنید؛ مثلا اگر درصدد انرژی گرفتن و شاد و سرحال شدن هستید، بهتر است به یک موسیقی پرهیجان گوش دهید. وقتی که گوش دادن به موسیقی می‌تواند تا این اندازه به سلامت جسم و روح ما کمک کند، بدیهی است نواختن یک ساز اثرات بیشتری خواهد داشت.

نوشته با گوش کردن به موسیقی مناسب ، انرژی دریافت کنید. اولین بار در جوانی ها پدیدار شد.


چهارشنبه 94 آبان 27 , ساعت 5:4 صبح

روزنامه‌های امروز
روزنامه‌های ورزشی امروز
روزنامه‌های اقتصادی امروز
مهمترین عناوین خبری #روزنامه‌ های امروز چهارشنبه 27 آبان 1394: ایران ورزشی: دکتر گودرزی: ورزش باستانی کامل‌ترین ورزش‌ است ایران ورزشی: دکتر گودرزی: ورزش باستانی کامل‌ترین ورزش‌ است سیاست روز: تقویت دیپلماسی محیط‌ زیست؛ وطن امروز: ماجرای پیام تسلیت لبنان همان حکایت «کیفیت رأی» سال 88 است ایران: سران 8 قدرت گازی جهان به‌تهران می‌آیند ایران: سران 8 قدرت گازی جهان به‌تهران می‌آیند ایران: سران 8 قدرت گازی جهان به‌تهران می‌آیند قانون: تلگرام در دو راهی بودن یا نبودن؛ مردم سالاری: بابک زنجانی:بانک مسکن 4 میلیون یورو به من بدهد تا چک‌های تامین اجتماعی را بدهم؛

پیشخوان روزنامه‌های ایران، امروز
سه شنبه 94 آبان 26 , ساعت 11:18 صبح
تصاویر دیدنی و جذاب جهانی را در 26 آبان گرد آوری شده ، با ما همراه باشید .
 
عکس یادگاری ازدواج زوج مسلمان اهل مالزی در کنار برج ایفل
 
تصاویر جذاب و دیدنی

تصاویر جذاب و دیدنی

بندبازی در ارتفاع و مقابل آبشار – برزیل

 
تصاویر جذاب و دیدنی

تصاویر جذاب و دیدنی

ساخت سه مجسمه مومی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به افتخار سه دوره صدر اعظمی او در موزه مادام توسو در برلین

 
تصاویر جذاب و دیدنی

تصاویر جذاب و دیدنی

بدون شرح

 
تصاویر جذاب و دیدنی

تصاویر جذاب و دیدنی

صف شارژ کپسول گاز- کاتماندو، نپال

 
تصاویر جذاب و دیدنی

تصاویر جذاب و دیدنی

آلودگی شدید هوا در شن یانگ، چین

 
تصاویر جذاب و دیدنی

تصاویر جذاب و دیدنی

قطار سواری در بیهار هند

 
تصاویر جذاب و دیدنی

تصاویر جذاب و دیدنی

بدون شرح

 
تصاویر جذاب و دیدنی

تصاویر جذاب و دیدنی

نمایی از طبیعت ایسلند شرقی

 
تصاویر جذاب و دیدنی

تصاویر جذاب و دیدنی

روشن کردن شمع برای کشته شدگان حمله داعش در پاریس

 
تصاویر جذاب و دیدنی

تصاویر جذاب و دیدنی

سفید پوش شدن شهر آلماتی قزاقستان

 
تصاویر جذاب و دیدنی

تصاویر جذاب و دیدنی


سرزمین یخی در تگزاس
 
تصاویر جذاب و دیدنی

تصاویر جذاب و دیدنی


بدون شرح
 
تصاویر جذاب و دیدنی

تصاویر جذاب و دیدنی

نوشته نگاهی به تصاویر دیدنی و جذاب 26 آبان اولین بار در جوانی ها پدیدار شد.


سه شنبه 94 آبان 26 , ساعت 10:58 صبح

برای اینکه کودکتان را از میکروب‌های ناخوانده در امان نگه دارید، زمان کمتری را با جمعیتی زیاد در فضای سر بسته بگذرانید. حواستان باشد که هرکسی که می‌خواهد کودکتان را بغل کند یا به او دست بزند، دست‌هایش را شسته باشد و بالاخره اینکه او را از افرادی که مریض هستند، دور نگه دارید.

هرچه نوزاد بزرگتر می‌شود، بیش از پیش به محیط اطراف خود علاقمند می‌شود

 بسیاری از پدر و مادرانی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند یک نگرانی بزرگ دارند و آن اینکه از چه زمانی می‌توانند فرزندشان را به خارج از محیط خانه ببرند؟

در بسیاری از فرهنگ‌ها و جوامع والدین و به خصوص مادران ترجیح می‎‌دهند که حداقل برای یک ماه یا بیشتر نوزادشان (در صورتیکه در سلامت کامل باشد) را از خانه خارج نکنند. اما واقعیت این است که هیچ دلیل پزشکی و روشنی ارائه نشده که نشان دهد این کار سلامت نوزاد را در معرض خطر قرار می‌دهد.

در ادامه مطلب با  جوانی ها همراه باشید .

هوای تازه و تغییر ضرب آهنگ زندگی برای افراد در هر سنی، مفید و تأثیرگذار است از آن جمله نوزادان. البته همواره باید به یاد داشت که قرار گرفتن نوزاد در معرض سایرین می‌تواند زمینه ابتلای وی به بیماری را فراهم کند. برای اینکه شرایط ابتلای نوزاد به بیماری‌های مختلف را به حداقل برسانید توصیه می‎شود که زمان قرار گرفتن او را در فضاهای سربسته و همچنین مکان‌های شلوغ را به حداقل برسانید. قبل از اینکه هر فردی بخواهد کودک را در آغوش گرفته و یا او را لمس کند مطمئن شوید که دست‌هایش را به خوبی شسته باشد. و در نهایت اینکه نوزاد را از افراد بیمار دور نگاه دارید.

هرچه نوزاد بزرگتر می‌شود، بیش از پیش به محیط اطراف خود علاقمند می‌شود. او تقریبا به هر چیزی که در محیط بیرون می‌بیند علاقه نشان می‌دهد. نوزاد خیلی زود شیفته نگاه‌ها، صورت‌ها، صداها و بوها می‌شود. به همین دلیل بد نیست که هر از گاهی نوزاد را در هوای مساعد از خانه بیرون برده تا او به این کنجکاوی‌ها ادامه دهد. برای اینکه کمترین مشکل را در حین بیرون بردن نوزاد داشته باشید باید به برخی نکات ساده توجه کنید که مهمترین آنها رعایت کردن زمان انجام این کار است. بردن نوزاد به محیط خارج از خانه پس از آنکه شیر خورده و پوشکش نیز عوض شده توصیه می‌شود. حتی ممکن است زمانی که به اتفاق نوزاد در خارج از خانه به سر می‌برید، او آرام آرام به خواب رفته و چرتی نیز بزند.

اگر در نظر دارید که برای بیش از یک ساعت نوزاد را در خارج از خانه نگاه دارید حتما با آمادگی کامل راهی بیرون از خانه شوید. دقت داشته باشید که باید در کیف وسایل نوزاد چندین پوشک، وسایل انجام تعویض پوشک، لباس‌های اضافی و شیر خشک (درصورتیکه نوزاد از آن استفاده می کند) وجود داشته باشد.

اگر قرار است زمان قابل توجهی را در خارج از خانه سپری کنید حتما دقت لازم را در لباس نوزاد به خرج دهید. اگر هوا سرد است حتما باید لباس کافی بر تن نوزاد کنید. سر، پاها و دست‌ها باید به خوبی پوشانده شود. نکته مهم دیگر این است که باید چند لایه لباس بر تن نوزاد کنید تا در مواقع لزوم بتوانید با درآوردن یک یا چند عدد از آنها، بدن کودک را در دمای مناسبی حفظ کنید. از همه مهمتر اینکه باید مراقب تغییرات شدید دما و تابش نور مستقیم خورشید به صورت و بدن کودک باشید.

نوشته از چه سنی می توانیم نوزادان را از خانه به بیرون ببریم؟ اولین بار در جوانی ها پدیدار شد.


سه شنبه 94 آبان 26 , ساعت 9:10 صبح

توصیه استراحت مطلق برای بارداران در مواردی است که خانم به بیماری‌های پیشرفته قلبی که فوق‌العاده نادر هستند، مبتلا است با وجود این مشکل بیمار از اول نباید حامله می‌شده است.

امروزه دیگر استراحت مطلق در زمان بارداری معنی ندارد و باور غلطی است

 استراحت مطلق به این معنی است که پزشک به شما توصیه می‌کند بیشتر اوقات یا تمام روز را در رختخواب بمانید و فقط برای دستشویی رفتن از جای خود بلند شوید؛ این استراحت ممکن است از چند روز تا چند ماه طول بکشد.

 زمانی که واژه استراحت مطلق را می‌شنوید بی‌شک به یاد کمردرد و همچنین بارداری می‌افتید، در سال‌های اخیر پژوهش‌های زیادی درباره استراحت مطلق در زمان بارداری انجام شده و بیشتر این پژوهش‌ها نشان داده‌اند که در بیشتر مواردی که پزشکان برای خانم‌های باردار استراحت مطلق را تجویز کرده‌اند، آن‌قدر که باید و شاید تاثیرگذار نبوده است.

در این‌باره با دکتر « مشیری»، متخصص جراحی زنان و زایمان گفت‌وگو کردیم. وی در پاسخ به اولین پرسش درباره استراحت مطلق در زمان بارداری می‌گوید: امروزه دیگر استراحت مطلق در زمان بارداری معنی ندارد و باور غلطی است که بعضی از خانم‌های باردار فکر می‌کنند اگر استراحت مطلق داشته باشند، مشکلاتشان در بارداری حل می‌شود و همچنین خطر سقط جنین هم که ناشی از بعضی از این مشکلات است رفع می‌گردد.

در ادامه مطلب با  جوانی ها همراه باشید .

دکتر مشیری می‌افزاید: کسی که سابقه سقط جنین داشته، ممکن است فکر کند با استراحت مطلق امکان نگه داشتن جنین‌اش افزایش می‌یابد، در صورتی که به جای خوابیدن باید علت سقط مشخص شود و جلوی آن در بارداری فعلی و بارداری‌های بعدی گرفته شود.

به گفته وی، در مواردی که فرد لکه‌بینی دارد ممکن است فکر کند از کار زیاد یا خستگی یا دلایل دیگری است که با خوابیدن و استراحت مطلق رفع می‌گردد، اما اگر علت خونریزی چیز دیگری مثل مشکل کروموزومی جنین یا مشکلات خونی مادر باشد، با استراحت مطلق نه‌تنها مشکل حل نمی‌شود، بلکه امکان این‌که سقط را جلوتر هم بیندازد وجود دارد.

این متخصص زنان می‌گوید: علاوه بر این مسائل‌ بارداری خاصیت انعقادپذیری خون را در بدن مادر بالا می‌برد، یعنی امکان این‌که خانم‌های باردار به لخته شدن خون در رگ‌ها مبتلا شوند زیاد است، به این معنا که اگر لخته در عروق خونی جمع شود و بالا رود به آمبولی ریه تبدیل می‌شود و به سکته مغزی یا سکته قلبی منجر می‌گردد، حال ما با تجویز استراحت مطلق برای خانم باردار‌ احتمال ابتلا به این مشکل را تا 50 برابر افزایش می‌دهیم‌ در صورتی که اگر به جای این کار مشکل او را تشخیص دهیم و درمان کنیم از خطرات ناشی از استراحت مطلق هم جلوگیری می‌کنیم.

استراحت مطلق در بارداری

استراحت مطلق در بارداری

علاوه بر اینها بی‌خوابی نیز یکی از دیگر عوارض استراحت مطلق است. تغییرات متابولیسم، از دست رفتن توده استخوانی، به وجود آمدن انواع دردها، احساس بی‌حوصلگی و تنهایی به سلامت روانی خانم باردار آسیب وارد می‌کند.

بی‌خوابی یکی از عوارض استراحت مطلق در بارداری است

 
وقتی رفته رفته دوران استراحت مطلق به سر می‌رسد، هفته‌ها طول می‌کشد تا نیروی فرد بازگردد و این امر نگهداری از نوزاد را مشکل می‌کند در حالی که واقعا در طول دوران بارداری نیازی به استراحت مطلق نبوده است.

دکتر مشیری به مثالی در مورد بی‌فایده بودن تجویز استراحت مطلق در دوران بارداری اشاره می‌کند و می‌گوید: به طور مثال در مورد کسانی که کوتاهی رحم دارند و بچه‌هایشان در حدود 20 هفتگی سقط می‌شود، می‌توان این مشکل را در 16 هفتگی با انجام یک سونوگرافی تشخیص داد.

 با دوختن دهانه رحم حل کرد و دیگر سقط 20 هفتگی برای این مادران پیش نمی‌آید، اما اگر مثل گذشته در این موارد مادر استراحت مطلق هم داشته باشد هیچ فرقی برایش نمی‌کند و در پایان 20 هفتگی دهانه رحم کوتاه‌تر هم می‌شود و جنین سقط می‌شود.

این مساله به مشکلات خونی مادر هم صدق می‌کند، در این موارد هم به جای استراحت مطلق باید مشکل خونی مادر با دارو اصلاح شود که با این کار با احتمال خیلی زیاد از سقط جنین جلوگیری می‌شود.

دکتر مشیری باز هم تاکید می‌کند که دیگر امروز استراحت مطلق در زمان بارداری نداریم در گذشته که علت‌های سقط را نمی‌دانستند برای مادران استراحت مطلق تجویز می‌کردند و فکر می‌کردند با این کار از همه نوع سقط جنین جلوگیری می‌کنند.

 اما امروزه که دلایل سقط مشخص است و پژوهش‌ها هم نشان داده‌اند که ضررهای استراحت مطلق بیشتر از فایده‌های آن است پزشکان هم به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر لازم نیست مادر این استراحت مطلق را داشته باشد، اما استراحت نسبی را در بعضی از مواقع تجویز می‌کنیم.

استراحت نسبی هم به این معناست که اگر به طور مثال مادر در دوران بارداری فشار خون بالا داشته باشد به او توصیه می‌گردد از اضطراب دوری کرده و در محیط آرامی قرار بگیرد و یک استراحت نسبی در طول روز داشته باشد، خود را خسته نکند، زیاد نایستد، تا به طور ناگهانی فشار مادر بالا نرود و مجبور به زایمان زودرس نشود.

نوشته در‌ بارداری استراحت مطلق ممنوع! اولین بار در جوانی ها پدیدار شد.


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 








.: سلام به شما بازدیدکننده عزیز :.

برای ورود کلیک کنید