صفحات پاپ آپ

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آفت دانش، فراموشی و تباهی اش، گزارش آن به نا اهل است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 94 آبان 27 , ساعت 10:2 صبح

رائول لوزانو ( Ra?l Lozano؛ زاده? 3 سپتامبر 1956) بازیکن سابق و مربی فعلی والیبال اهل آرژانتین است. لوزانو در زمانی که بازیکن بود مطرح نبود و بعد از اینکه به عنوان یک مربی شروع به فعالیت نمود مطرح شد.

نام کامل: رائول لوسیو لوزانو
تولد: 3 سپتامبر 1956 ‏
زادگاه : لا پلاتا، آرژانتین
قد: 1?67 متر (5 فوت 6 اینچ)

 

بیوگرافی رائول لوزانو

بیوگرافی رائول لوزانو

رائول لوزانو، بازیکن سابق و مربی فعلی والیبال اهل آرژانتین است

دوران مربیگری رائول لوزانو
رائول لوزانو از سال 1974 کار خود را با هدایت تیم جوانان استودیانتس دلا پلاتا آغاز نمود. وی پس از هدایت چند تیم دیگر در سال 1983 سرمربیگری تیم فرو کرریل را برعهده گرفت و توانتست این تیم را به قهرمانی لیگ سری آ آرژانتین، جام متروپولیتن و چلنج کاپ اروپا سال 87–1986 برساند. لوزانو بعد از ورود به ایتالیا بعد از چند سال در سال 1991 سرمربی گونزاگا میلان شد و با این تیم به افتخارات بزرگی از جمله قهرمانی جام باشگاه‌های جهان 1992، قهرمانی جام کنفدراسیون والیبال اروپا 93–1992 و یک نایب قهرمانی سوپر جام ایتالیا رسید.

در ادامه مطلب با  جوانی ها همراه باشید .

بیوگرافی رائول لوزانو

بیوگرافی رائول لوزانو

رائول لوزانو از سال 1974 کار خود را با هدایت تیم جوانان استودیانتس دلا پلاتا آغاز نمود

رائول لوزانو از سال 1994 تا 1996 سرمربی تیم ملی اسپانیا شد و مدال نقره مسابقات یونیورسیاد در ژاپن را به دست آورد. در سال 1997 به لوبه بانکا پیوست و مدال برنز مقام سومی چلنج کاپ اروپا را برای این تیم به ارمغان آورد. در سال 2000 با تیم پالرمو به قهرمانی سوپر جام ایتالیا دست یافت. وی در همین سال بار دیگر سرمربی تیم ملی اسپانیا شد. لوزانو در سال 2000 همزمان هدایت تیم سیسلی را به دست گرفت و توانست با قهرمانی سری آ ایتالیا و قهرمانی جام حذفی ایتالیا به افتخارات خود و باشگاه سیسلی بیفزاید، همچنین با سیسلی به مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان اروپا نیز صود کرد.

بیوگرافی رائول لوزانو

بیوگرافی رائول لوزانو

رائول لوزانو

ایراکلیس مقصد بعدی او و لوبه بانکا دیگر باشگاهی بود که دوباره به سمت سرمربیگری آن در آمد. رائول لوزانو از 2005 تا 2008 سرمربی تیم ملی لهستان بود که توانست بزگرترین افتخارات دوران مربیگری ملی خود را با این تیم به دست آورد. رائول لوزانو در سال 2006 لهستان را به مدال نقره قهرمانی جهان رسانید و در المپیک 2005 لهستان با هدایت او به مقام پنجم اکتفا کرد، همچنین دو مقام چهارمی لیگ جهانی از دیگر دست‌آوردهای لهستان در زمان مربیگری او بود.

رائول لوزانو، مربی والیبال

رائول لوزانو در سال 2009 هدایت تیم ملی آلمان را برعهده گرفت و تا سال 2011 نیز سرمربی ژرمن‌ها بود. لوزانو با هدایت خود آلمان را قهرمان لیگ والیبال اروپا 2009 نمود. وی در سال 2015 سرمربی تیم چارنی رادوم شد. لوزانو در سال 2016 و در مقطع فعلی هدایت تیم ایران را برای انتخابی المپیک ریو بر عهده گرفت و جانشین اسلوبودان کواچ گردید.

 

بیوگرافی رائول لوزانو

بیوگرافی رائول لوزانو

جوایز و افتخارات رائول لوزانو
? بهترین مربی شاغل در لیگ ایتالیا 2004 – لاگاتزتا دلو اسپورت
? مربی سال 2007 – نظرسنجی تلویزیون تی وی پی اسپورت
? مرد محبوب لهستان – نظرسنجی رسانه‌ای 2007
? مربی سال 2007 – مجله سوپر والی
? مربی سال لهستان 2006 – همه پرسی منتقدان ورزشی
? Ribbon اعطا صلیب شوالیه به سفارش رئیس جمهور لهستان 2006 – به خاطر سهم برجسته در توسعه و آموزش ورزش لهستان

نوشته نگاهی به بیوگرافی رائول لوزانو – مربی والیبال اولین بار در جوانی ها پدیدار شد.


چهارشنبه 94 آبان 27 , ساعت 8:59 صبح

گرچه کیست‌های تخمدان اغلب خوش خیم و بی‌دردسر هستند و با تجویز قرص‌های پیشگیری از بارداری کنترل می‌شوند اما تخمدان‌هایی که کیست‌ساز هستند، مدتی بعد از درمان باز کیست دیگری می‌سازند و این ماجرا سال‌ها ادامه پیدا می‌کند.

کیست تخمدان شایع‌ترین علت ناباروری تخمدانی در زنان است

نقش تغذیه در کیست تخمدان
سندرم تخمدان پلی‌کیستیک یا همان کیست تخمدان، شرایط هورمونی مزمنی است که در زنان سنین باروری تظاهر کرده و با اختلالات عملکردی متابولیکی و تناسلی در ارتباط است. این ناهنجاری 5 تا 10 درصد زنان سنین باروری را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بیماری‌ها و مشکلات مرتبط با کیست تخمدان

بیماری کیست تخمدان با افزایش ترشح هورمون‌های مردانه، اختلالات در قاعدگی (قطع قاعدگی یا قاعدگی‌های نامنظم) تظاهر کرده و مشکلات باروری و حتی ناباروری و پس از آن پرمویی مردانه (مثل درآوردن ریش)، آکنه و طاسی مردانه را به دنبال دارد. در واقع می‌توان گفت PCOS شایع‌ترین علت ناباروری تخمدانی در زنان است.

از دیگر بیماری‌ها و مشکلات کیست تخمدان، می‌توان به ناهنجاری‌هایی نظیر افزایش شیوع چاقی، چاقی شکمی، مقاومت به انسولین (IR) و افزایش ترشح انسولین توسط بدن برای جبران این مقاومت و در نتیجه خطرات بیماری‌های قلبی عروقی، اختلالات چربی خون، افزایش التهاب بدن، افزایش فشارخون، افزایش شیوع گرفتگی عروق و نیز سطوح بالای افسردگی و پریشانی روانی اشاره کرد. بنابراین کیست تخمدان در ارتباط با علائم و عوارض متفاوتی است که در کوتاه مدت و طولانی مدت، بسته به شدت بیماری، فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

طی 30 سال گذشته مدارک بسیاری نقش محوری و اساسی مقاومت به انسولین و افزایش قند خون را در کیست تخمدان بیان کردند. که البته این اختلالات در افراد چاق و دارای اضافه‌وزن شیوع بیشتری دارد.

در ادامه مطلب با  جوانی ها همراه باشید .

چاقی و اضافه‌ وزن در سندرم تخمدان پلی‌کیستیک
چاقی و اضافه‌وزن، مخصوصاً چاقی مرکزی در نوجوانان و بزرگ‌سالان و افزایش وزن بعد از نوجوانی پیشگویی‌کننده‌ی افزایش احتمال پرمویی مردانه و آشفتگی‌های قاعدگی در کیست تخمدان است. به طور کلی 40 تا 60 درصد زنان دارای کیست تخمدان دارای اضافه‌وزن یا چاق‌اند. چاقی شکمی حتی در زنان لاغری که مبتلا به کیست تخمدان‌ هستند نسبت به زنان سالم هم وزن بیشتر است.

کاهش وزن و سندرم تخمدان پلی‌کیستیک
اکثریت مطالعات تأثیرات مثبت کاهش وزن متوسط (5-10%) بر بهبود و تعدیل خطرات بیمارهای قلبی عروقی و دیابت و عوامل هورمونی تناسلی و در نتیجه کیست تخمدان را حمایت کرده‌اند. اما آنچه مهم‌تر از کاهش وزن و نیز مشکل تر از آن است حفظ وزن کاهش یافته است. لازم است بدانید که ممکن است با وجود این کاهش وزن 5 تا 10 درصدی فرد هنوز چاق و دارای اضافه‌وزن باشد ولی همین میزان کاهش وزن برای درمان بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

کیست تخمدان

کیست تخمدان

مصرف غلات سبوس‌دار، حبوبات، میوه و سبزی به درمان کیست تخمدان کمک می‌کند

 رژیم درمانی در سندرم تخمدان پلی‌کیستیک

– کربوهیدرات
به طور کلی رژیم مناسب برای درمان کیست تخمدان و نیز پیشگیری از آن، رژیم دیابتی و محدود از قندهای ساده است. در این رژیم قندهای ساده مثل آب نبات، شکلات، مربا، عسل، نوشابه، بستنی، شکر، قند، میان وعده‌های چرب و شیرین نظیر چیپس و پفک، بیسکویت شکردار، کیک و شیرینی و به طور کلی هر ماده غذایی شیرین و قندی محدود می‌شود و غذاهای با کربوهیدرات‌های پیچیده نظیر نان سنگک و سایر غلات کامل و سبوس‌دار، حبوبات، میوه و سبزی و نیز آجیل و مغزها مورد توجه قرار می‌گیرد. این رژیم از دو جهت به درمان کیست تخمدان کمک می‌کند:

1? کمک به کنترل قند خون

2? کنترل و کاهش وزن.

– چربی
تحقیقات جدید نقش چربی‌ها و روغن‌های مصرفی در تنظیمات هورمونی بدن را بیش از پیش مورد تأیید قرار می‌دهند. آنچه که محققان در تولید و ترشح هورمون‌های مردانه و زنانه در ارجحیت می‌دانند نسبت امگا6 مصرفی به امگا3  مصرفی فرد است. از آنجایی که روغن‌های امگا6  به میزان طبیعی در بسیاری از غذاها وجود دارند، افزایش مصرف روغن‌های امگا3 مورد توصیه قرار می‌گیرد. مصرف مکمل امگا 3 (3 کپسول در هفته) و نیز مصرف حداقل 2 وعده غذایی حاوی ماهی و غذاهای دریایی، مصرف مغزها، سویا، روغن بذر کتان و کانولا در تنظیم این نسبت بسیار کمک‌کننده است و نقش مهمی در پیشگیری و درمان بیماری‌های هورمونی نظیر کیست تخمدان خواهد داشت.

مکمل ها
مصرف مکمل ویتامین D و کلسیم نقش چشمگیری در کاهش مقاومت به انسولین و در نتیجه کنترل قند خون خواهد داشت که عامل مهمی در پیشگیری و درمان کیست تخمدان به حساب می‌آید. البته لازم است بدانید که بهترین مکمل‌های  کلسیم، جذبی به اندازه جذب کلسیم شیر دارند. از این رو بهترین منبع تأمین کلسیم مورد نیاز، مصرف شیر و لبنیات خواهد بود و بهترین راه تأمین ویتامین D بدن قرار گرفتن در معرض نور خورشید 10 تا 15 دقیقه صبح و عصر خواهد بود.

– پروتئین
البته رژیم‌های دیگری نظیر رژیم حاوی کربوهیدرات و قند پایین که در آن به جای کربوهیدرات مصرف غذاهای پروتئینی نظیر مرغ و ماهی و آجیل و سویا افزایش یافته باشد نیز می‌تواند برای درمان کیست تخمدان مناسب باشد. در این رژیم به مصرف روغن‌های کانولا و کلزا توجه شده و روغن‌های جامد و غذاهای چرب ممنوع می‌باشد.

فعالیت بدنی
فعالیت بدنی نقش مهمی در کنترل قند خون، تنظیم چربی خون و کاهش وزن دارا می‌باشد که همگی از عوامل مهم در درمان کیست تخمدان هستند. حال این فعالیت بدنی مناسب می‌تواند به صورت پیاده‌روی 1 ساعت در روز، با سرعت ثابت و سطح بدون شیب باشد یا ورزش‌هایی مانند شنا، دوچرخه‌سواری، و یا هر فعالیتی که بدن شما را به صورت هماهنگ به تحرک وا‌می‌دارد. فراموش نکنید که ضرورتی ندارد ورزش و رژیم غذایی حتماً وزن شما را به وزن ایده‌آلتان برساند بلکه کاهش 5 تا 10% وزن شما را به هدف درمانی کاهش وزن خواهد رساند.

نوشته با تغذیه مناسب کیست تخمدان را درمان کنید. اولین بار در جوانی ها پدیدار شد.


چهارشنبه 94 آبان 27 , ساعت 8:30 صبح

برگ بید تقویت کننده قلب است، تب بر بوده و سر درد را نیز تسکین می دهد. چکاندن جوشانده برگ آن در گوش ، گوش را از چرک پاک می کند. بید انواع و اقسام مختلفی دارد که مهم ترین آنها عبارتنداز: بید سفید یا بید ساده.

دم کرده ی پوست درخت بید یک مسکن طبیعی است و سلامت عمومی بدن را بهبود می دهد

شاید برایتان عجیب باشد اما پوست درختان می تواند یکی از درمان های طبیعی برای مقابله با درد باشند. پوست درخت بید نیز یکی از ترکیبات آسپرین و دیگر مسکن های تجاری است و به عنوان یکی از درمان ها و مسکن های طبیعی محسوب می شود.

طبیعت، مادر همه ی ما، درختان و گیاهانی را در آغوش گرفته است که علاوه بر زیبایی و چشم نوازی به کار دوا و درمان نیز می آیند. یکی از این درختان که نه تنها زیبا و سایه افکن است یک درمان طبیعی برای مقابله با درد نیز محسوب می شود. پوست درخت بید حاوی اسید سالیسیلیک بوده و از قرن نوزدهم میلادی به عنوان یکی از ترکیبات آسپرین استفاده می شود. در واقع بید یکی از بهترین مسکن ها و داروهای طبیعی ضدالتهاب است. در این مطلب شما را با این گیاه و خواص آن بیشتر آشنا می کنیم.

شاید برایتان عجیب باشد اما پوست درختان می تواند یکی از درمان های طبیعی برای مقابله با درد باشند. پوست درخت بید نیز یکی از ترکیبات آسپرین و دیگر مسکن های تجاری است و به عنوان یکی از درمان ها و مسکن های طبیعی محسوب می شود. می توانید این گیاه را به صورت پوست خشک درخت، تنتور یا پودر آن تهیه و به صورت دم کرده مصرف کنید.

در ادامه مطلب با  جوانی ها همراه باشید .

محققان بر این عقیده هستند که می توان از پوست درخت بید برای مقابله با سردرد، دردهای کمری و آرتروز استفاده کرد. دم کرده ی پوست درخت بید یک مسکن طبیعی است و سلامت عمومی بدن را بهبود می دهد. می توانید برای تسکین دردهای عصبی، دردهای قاعدگی، آماس کیسه های مفصلی و تاندینیت از این گیاه استفاده کنید. استفاده از بید سفید همچنین برای کاهش تب مربوط به سرماخوردگی و مقابله با بی خوابی مؤثر است. برگ های درخت بید را برای کاهش زگیل استفاده می کنند. بیشترین استفاده از درخت بید پوست آن است. معمولاً از شاخه های جوان (2 یا 3 ساله) و از برگ های آن برای مصارف خارجی استفاده می شود.

ترکیبات بید
التهاب باعث بروز واکنش های شیمیایی در بدن و افزایش موضعی فشار خون به همراه درد، التهاب و قرمزی می شود. التهاب همچنین باعث ایجاد تب و افزایش دمای بدن می شود. اسید سالیسیلیک با مقابله با التهاب شدید باعث کاهش درد و ادم و همچنین فروکش کردن دمای بدن می شود. پوست درخت بید به دلیل دارا بودن سالیسین باعث کاهش التهاب می شود. زمانی که سالیسین وارد بدن می شود به اسید سالیسیلیک تبدیل می شود درست مانند آسپرین. با این حال بعد از مصرف پوست درخت بید (به عنوان مثال به صورت دم کرده) میزان اسیدسالیسیلیک موجود در بدن کمتر از یک دهم میزان آن بعد از مصرف قرص آسپرین است. بنابراین سالیسین به تنهایی نمی تواند اثرات ضدالتهابی و مسکنی موجود در پوست درخت بید را نمایان سازد. در واقع عصاره ی پوست درخت بید است که ترکیبی پیچیده از ترکیبات فعال و مفید از جمله فلاوونوئیدها و تانین های آنتی باکتریال می باشد.

درخت بید و آسپرین: کدام را انتخاب کنیم؟
پوست درخت بید خواصی مشابه با پسرعموی تجاری خود یعنی آسپرین دارد. با این حال این درمان طبیعی مزایایی نیز نسبت به آسپرین دارد. از جمله اینکه برخلاف آسپرین به مخاط معده آسیب نمی زند. با این حال آسپرین می تواند خون را رقیق کرده و احتمال بروز لخته ها را کاهش می دهد اما پوست درخت بید چنین خاصیتی ندارد. بنابراین شما نمی توانید به خوددرمانی بپردازید و لازم است که قبل از مصرف هر نوع داروی شیمیایی و گیاهی نظر پزشکتان را جویا شوید.

خواص درخت بید

خواص درخت بید

 می توان از پوست درخت بید برای مقابله با سردرد، دردهای کمری و آرتروز استفاده کرد

محققان چه می گویند؟
نتایج پژوهشی که در سال 2000 انجام شده است نشان می دهد افرادی که از کمردرد رنج می بردند و روزانه 240 میلی گرم عصاره ی پوست درخت بید مصرف کرده اند در مقایسه با افرادی که دارونما دریافت کرده بودند بیشتر از مصرف این عصاره ابراز رضایت کرده و کمردرد آن ها به طور چشمگیری تسکین پیدا کرده است. در سال 2012 نیز، یک گروه بین المللی از محققان آلمانی و انگلیسی روی مکانیسم تأثیر پوست درخت بید در بهبود آرتروز بررسی هایی انجام دادند. محققان روی واکنش های بیوشیمیک این گیاه بررسی های دقیقی انجام داده و مشاهده کردند که عصاره ی پوست درخت بید باعث افزایش کلاژن سازی می شود که در طول پیشرفت بیماری از بین رفته است و همچنین می تواند التهاب و دردها را تسکین دهد.

عوارض احتمالی درخت بید
همیشه یادتان باشد که داروهای گیاهی بدون عوارض نیستند. استفاده ی زیاد و بیش از اندازه ی این گیاه می تواند باعث بروز واکنش های آلرژیک یا مشکلات گوارشی شود. بید سفید یکی از معدود گیاهانی است که ممکن است باعث کاهش میل جنسی شود.

پوست درخت بید برای چه افرادی مناسب نیست؟
اگر به آسپرین حساسیت دارید نباید از عصاره ی درخت بید استفاده کنید. در برخی افراد مصرف این عصاره باعث بروز خستگی، حالت تهوع و سیاه شدن مدفوع می شود. اگر شما داروهای ضدانعقادی مانند وارفارین مصرف می کنید نیز باید از عصاره ی درخت بید بپرهیزید. میزان تانین عصاره ی درخت بید زیاد است بنابراین امکان دارد در برخی افراد باعث ایجاد حالت تهوع شود.

موارد منع مصرف این داروی گیاهی
پوست درخت بید امکان تسهیل خونریزی به همراه دارد بنابراین برای خانم هایی که دچار خونریزی شدید، افرادی که دچار جراحت، زخم معده و اثنی عشر هستند و همچنین افراد آلرژیک نسبت به داروهای ضدالتهاب، خانم های باردار و شیرده توصیه نمی شود.

توجه داشته باشید اگر در حال مصرف داروی خاصی هستید قبل از مصرف هر نوع داروی دیگر و داروهای گیاهی حتماً با پزشک خود مشورت کنید. چون امکان بروز تداخل دارویی وجود دارد. به هیچ عنوان خودسرانه دارویی مصرف نکنید حتی اگر این داروها گیاهی باشند؛ چون داروهای گیاهی نیز در صورت مصرف نادرست عوارض جانبی دارند و مشکل ساز هستند.

نوشته به جای آسپرین از پوست درخت بید استفاده کنید اولین بار در جوانی ها پدیدار شد.


چهارشنبه 94 آبان 27 , ساعت 8:3 صبح
مساله اینجاست که هنگام خرید هدفون دیگران هم نمی توان خیلی مشورت گرفت زیرا سلیقه ها با هم فرق دارند و ممکن است یک مدل از نظر یکی دوست داشتنی و از نظر دیگری غیر جذاب به نظر بیاید.

سنهایزر (زانهایزر) متخصص در ساخت هدفون‌های فوق حرفه‌ای جدیدترین محصول اختصاصی خود بنام اورفئوس/ Orpheus را روانه بازار کرد.
این محصول از جمله هدفون‌هایی نیست که سازنده آلمانی در کاتالوگ خود قرار داده باشد، بلکه در استراتژی تولید خود تنها 300 ارفئوس را ساخته است و قیمت 50 هزار دلاری آن باعث می‌شود تا هرکسی به سمت آن نرود.

 
در ادامه مطلب با  جوانی ها همراه باشید .
سازنده آن را بهترین هدفون حال حاضر جهان می‌داند که ارفئوس اصلی را 25 سال پیش‌ساخته و مدل جدید را با آمپلی‌فایر ساخته‌شده از شیشه و سنگ مرمر کارارا با دستگیره برنجی عرضه کرده است.

 

 
گرانقیمت ترین هدفون جهان

گرانقیمت ترین هدفون جهان

تیوب وکیوم شده اجازه ورود نویز را نمی‌دهد و کیفیت فوق‌العاده را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. آمپلی‌فایر ورودی‌های اپتیکال، کوآکسیال و یو اس بی را قبول می‌کند و 8 DAC داخلی (مبدل دیجیتال به آنالوگ) دارد که به‌صورت چهارتایی برای هر کانال باعث بالا رفتن افزایش دقت و کاهش اعوجاج در هنگام استفاده از هدفون می‌شود.

این کل ماجرا نیست، این اولین هدفون الکترواستاتیک با آمپلی‌فایر داخلی با فناوری موسوم به Cool Class-A MOSFET $TEXT قرارگرفته روی هر دو طرف آن است.

دکتر آندریاس سنهایزر نسل سوم خاندان سنهایزر / زانهایزر در آلمان است که فروشی معادل 635 میلیون یورو را در سال 2014 تحت مدیریت خود تجربه کرده است.

نوشته گران قیمت ترین هدفون جهان با 170 میلیون تومان اولین بار در جوانی ها پدیدار شد.


چهارشنبه 94 آبان 27 , ساعت 7:30 صبح

در دنیای امروز مایکروویو تبدیل به یکی از کاربردی‌ترین وسایل هر آشپزخانه‌ای شده‌ است، راحتی در استفاده و سرعت در کارکرد مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه است. هرچند که ایرانی‌ها معمولا همه چیز را در این وسیله قرار می‌دهند اما حداقل سعی کنید 11 موردی را که در ادامه می‌آید، هرگز در مایکروویو قرار ندهید.

اگر قصد دارید اسفنج آشپزخانه خود را عاری از باکتری کنید، مایکروویو گزینه مناسبی است اما هیچ‌گاه زمانی که اسفنج خشک است آن را در مایکروویو قرار ندهید.

1- اسفنج‌ خشک

 

وسایلی که نباید در مایکروویو گذاشت

وسایلی که نباید در مایکروویو گذاشت

هیچ‌گاه اسفنجی که خشک است آن را در مایکروویو قرار ندهید

اگر قصد دارید اسفنج آشپزخانه خود را عاری از باکتری کنید، مایکروویو گزینه مناسبی است اما هیچ‌گاه زمانی که اسفنج خشک است آن را در مایکروویو قرار ندهید. انرژی‌های ساتع شده توسط مایکروویو باید توسط چیزی همچون آب و یا چربی جذب شوند و اگر چنین اتفاقی نیفتد انرژی‌های دفع نشده ممکن است باعث آتش‌گرفتن اسفنج شود.

در ادامه مطلب با  جوانی ها همراه باشید .

2- مواد غذایی در ظروف فلزی

 

وسایلی که نباید در مایکروویو گذاشت

وسایلی که نباید در مایکروویو گذاشت

برای گرم کردن غذا در مایکروویو هیچگاه از ظروف فلزی استفاده نکنید زیرا باعث آتش سوزی می شود

اگر قصد دارید مقداری از شام گذشته را با مایکروویو گرم کنید باید حتما از این نکته اطمینان حاصل نمایید که در ظرفی فلزی قرار نداشته‌ باشد. از آن‌جایی که جامدیت فلز بیشتر از موادغذایی است، هنگامی که مایکرویو شروع به گرم‌کردن می‌کند، ارتعاشات فلز بیشتر است، چون هیچ جایی برای حرکت مولکول‌ها نیست و می‌تواند سبب یک آتش‌سوزی شود.

3- تخم‌مرغ با پوسته سالم

 

وسایلی که نباید در مایکروویو گذاشت

وسایلی که نباید در مایکروویو گذاشت

هیچگاه تخم‌مرغ های سالم را در مایکروویو قرار ندهید زیرا باعث انفجار تخم مرغ می شود

هیچ‌گاه تخم‌مرغ‌های سالم را در مایکروویو قرار ندهید، بخار آب موجود در تخم‌مرغ سالم هنگام گرم‌شدن چون جایی را برای حرکت ندارند، می‌تواند باعث انفجار تخم‌مرغ شوند. البته اگر پوسته تخم‌مرغ کمی ترک‌خورده باشد دیگر چنین اتفاقی نمی‌افتد.

4- فویل آلومینیومی
فویل‌های آلومینیومی می‌توانند سد خوبی مقابل انرژی‌های مایکروویو باشند، استفاده از این فویل‌ها برای جاهایی که نمی‌خواهید غذا دوباره پخته شود، می‌تواند مفید باشد، اگر قصد اسنفاده از این فویل‌ها را دارید می‌توانید از تکه‌های کوچک استفاده کنید اما مطمئن شوید آن‌ها را صاف در مایکروویو قرار داده اید، زیرا تکه‌های مچاله‌شده فویل خطرناک هستند و ممکن است موجب آتش سوزی شوند.

5- خشک‌کردن سبزیجات

وسایلی که نباید در مایکروویو گذاشت

وسایلی که نباید در مایکروویو گذاشت

به علت رطوبت کم گیاهان هنگامی که در مایکروویو قرار بگیرند، می‌توانند باعث آتش‌سوزی شوند

اگر می‌خواهید یک دسته سبزیجات را خشک کنید، مطمئنا مایکروویو خطرناک‌ترین گزینه ممکن است، گیاهان رطوبت زیادی ندارند؛ بنابراین هنگامی‌که در مایکروویو قرار بگیرند، می‌توانند باعث آتش‌سوزی شوند. البته خشک کردن اگر به سرعت انجام پذیرد و سبزیجات زیاد در مایکروویو نمانند، اتفاق خاصی نمی‌افتد.

6- ظروف پلاستیکی
قراردادن طروف پلاستیکی که روی آن‌ها عبارت microwave safe درج نشده است، در مایکروویو امری کاملا اشتباه است. گرم‌شدن غذاهای چرب در مایکروویو می‌تواند دمای ظرف را به‌شدت افزایش دهد و باعث مشکل آفرینی شود. اگر اتفاقی از ظرف اشتباه برای گرم‌کردن غذا استفاده کردید، لازم نیست نگران سلامت خود باشید، آزمایشات موسسه GH نشان می‌دهند در هنگام گرم‌کردن غذا هیچ واکنش شیمیایی بین ظرف و مواد غذایی شکل نمی‌گیرد.

7- ظروف آشپزخانه فلزی
از آنجایی که FDA تا 40 سال پیش محدودیتی در استفاده از سرب در ظروف آشپزخانه تعیین نکرده‌بود، ممکن است ظروف آشپزخانه‌تان حاوی سرب باشند که گرم کردن آن‌ها به همراه غذا ممکن است باعث نشت سرب به غذا شود، هم چنین اگر ظروف شما شکسته اند و یا ترک خوردگی دارند، از قرار دادن آن‌ها در مایکروویو جدا خودداری کنید.

8- کیسه کاغذی مواد غذایی

 

 

کیسه‌های کاغذی هنگام قرار گرفتن در مایکروویو منجر به آتش‌سوزی و انتشار گازهای سمی می شود

وزارت کشاورزی ایالات متحده اعلام کرده است که کیسه‌های

وسایلی که نباید در مایکروویو گذاشت

وسایلی که نباید در مایکروویو گذاشت

کاغذی قهوه‌ای که برای نگهداری بعضی از مواد غذایی استفاده می‌شوند، هنگام قرار گرفتن در مایکروویو می‌تواند منجر به آتش‌سوزی و انتشار گازهای سمی شود.

9- لیوان‌های مسافرتی
منظور از لیوان‌های مسافرتی، لیوان‌هایی هستند که معمولا برای گرم‌ نگه داشتن نوشیدنی استفاده می‌شوند، بعضی از این لیوان‌ها که از فولاد ضد زنگ ساخته شده‌اند، قابلیت استفاده در مایکروویو را دارند اما بعضی از آن‌ها این قابلیت را ندارند بنابراین از گرم‌کردن نوشیدنی در آن‌ها خودداری کنید.

10- ظروف‌هایی که نوار فلزی دارند
استفاده از ظروف چینی که نوارهای فلزی دارند، می‌تواند منجر به وقوع آتش‌سوزی شود. پس لطفا از آن‌ها برای گرم‌کردن غذا استفاده نکنید.

11- لباس

 

وسایلی که نباید در مایکروویو گذاشت

وسایلی که نباید در مایکروویو گذاشت

لباس‌های خشک معمولا رطوبتی برای دفع انرژی ندارند و با گرم‌شدن زیاد ممکن است آتش بگیرند

مطمئنا گرم‌کردن جوراب‌هایتان در مایکروویو در یک روز سرد زمستانی قبل از بیرون رفتن از خانه هر چند غیر بهداشتی است اما واقعا وسوسه برانگیز به نظر می‌رسد! اما بهتر است دست نگه دارید و جوراب‌هایتان را از مایکروویو بیرون بیاورید چون ممکن است با این کار یک آتش‌سوزی بزرگ به پا کنید. لباس‌های خشک معمولا رطوبتی برای دفع انرژی ندارند و با گرم‌شدن زیاد ممکن است آتش بگیرند.

نوشته قرار دادن این وسایل در مایکروویو ممنوع ! اولین بار در جوانی ها پدیدار شد.


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 








.: سلام به شما بازدیدکننده عزیز :.

برای ورود کلیک کنید