در مطلب زیر جذاب ترین و زیباترین مدل درهای منزل رو برای شما عزیزان گذاشتم.این درها در عین ساده بودن بسیار شیک می باشند و هیچگاه از مد نمی روند.درهای منزل تاثیر بسزایی در زیبایی و جذابیت منزل و دکوراسیون آن دارند. در مطلب زیر شما را به دیدن این درها دعوت می کنم.
شیک ترین درهای ساده
شیک ترین درهای ساده
شیک ترین درهای ساده
شیک ترین درهای ساده
شیک ترین درهای ساده
شیک ترین درهای ساده
شیک ترین درهای ساده
شیک ترین درهای ساده
شیک ترین درهای ساده
شیک ترین درهای ساده
شیک ترین درهای ساده
شیک ترین درهای ساده
شیک ترین درهای ساده
شیک ترین درهای ساده
شیک ترین درهای ساده
شیک ترین درهای ساده
شیک ترین درهای ساده
شیک ترین درهای ساده
شیک ترین درهای ساده
نوشته زیباترین مدل درهای ساده و شیک اولین بار در سایت تفریحی و سرگرمی تک مهر پدیدار شد.
در مطلب زیر سری جدید و جذاب از کاریکاتورهای طنز و مفهومی رو براتون گذاشتم. این تصاویر علاوه بر دربرداشتن شکل به ظاهر طنز حاوی مفهوم های جالب می باشد.
کاریکاتور های زیبا و مفهومی
کاریکاتور های زیبا و مفهومی
کاریکاتور های زیبا و مفهومی
کاریکاتور های زیبا و مفهومی
کاریکاتور های زیبا و مفهومی
کاریکاتور های زیبا و مفهومی
کاریکاتور های زیبا و مفهومی
کاریکاتور های زیبا و مفهومی
کاریکاتور های زیبا و مفهومی
کاریکاتور های زیبا و مفهومی
کاریکاتور های زیبا و مفهومی
کاریکاتور های زیبا و مفهومی
نوشته کاریکاتورهای زیبا و مفهومی از مسائل جهان اولین بار در سایت تفریحی و سرگرمی تک مهر پدیدار شد.
یکی از مبارک ترین آیات در قرآن کریم آیه بسم الله الرحمن الرحیم در قرآن می باشد. این آیه نیز به عنوان یکی از سور قران کریم بشمار می رود. در مطلب زیر خواص این آیه را براتون گذاشتم.
روایاتی تأکید و فضیلت بسم الله الرحمن الرحیم
پیامبر اکرم (صلی الله و علیه وآله) فرمودند :«بسم الله الرحمن الرحیم» به اسم اعظم الهی از سیاهی چشم، به سپیدی چشم نزدیکتر است.
میدانید سیاهی چشم، در قلب سپیدی چشم است. یعنی اگر کسی بتواند به این آیه و مقام این راه پیدا کند، گویا در متن اسم اعظم الهی قرار میگیرد و میتواند از این اسم اعظم استفاده کند.
اسم اعظم یک آثاری دارد. مهمتر از آثارش، مقامش است. مقام قرب است، مقام ضیافتی که کسی به این آیه دست پیدا کند این خاصیت را برایش دارد.
یکی دیگر از روایاتی که از وجود مقدس نبی اکرم(صلی الله و علیه وآله) نقل شده، در کتاب جامعالاخبار این حدیث را نقل کردند. فرمود: وقتی م?من عادت کرده به ذکر بسم الله الرحمن الرحیم، وقتی می خواهد از صراط عبور کند و از روی عادت ذکر «بسم الله الرحمن الرحیم» را به زبان میآورد ، همین که این ذکر را میگوید نوری به وجود می آید و به او گفته می شود «ادفع لهب النار» ، در اثر برکت این آیه، آتش جهنم خاموش میشود و او راحت عبور میکند.
به اشکال دیگر هم این را داریم که م?من وقتی از صراط عبور میکند، آتش جهنم خاموش میشود، و به م?من خطاب میکند: زود عبور کن، «فَإِنَّ نُورَکَ قَدْ أَطْفَأَ لَهَبِی» (بحارالانوار/ج89/ص258) نور تو شعلهی مرا خاموش کرده است که پیداست هرکجا نور است، شعلهی آتش خاموش میشود.
آتش به م?من میگوید: «جُزْ یَا مُ?ْمِنُ فَإِنَّ نُورَکَ قَدْ أَطْفَأَ لَهَبِی» (بحارالانوار/ج89/ص258) نور تو آتش مرا خاموش کرد.
به عبارتی وقتی م?من مترنّم به «بسم الله» میشود، نور این آیه مبارک در وجود م?من ظاهر میشود و این شعاع نور، آتش را خاموش میکند. اینها آثار این آیه است.
باز در حدیثی از وجود نبی اکرم(صلی الله و علیه وآله) نقل شده که فرمودند: وقتی معلم به طفل «بسم الله الرحمن الرحیم» را یاد بدهد، همین که طفل یاد میگیرد، میگوید: بسم الله الرحمن الرحیم، فرمودند: این برائت از آتش است. برای این طفل و پدر و مادرش که او را فرستادند که قرآن را یاد بگیرد و معلمی که به او تعلیم کرده است.
این نکته را نیز از خاطر نبریم که این ثوابها و آثار و برکاتی که برای تلاوت قرآن، برای عبادات، برای زیارات نقل میشود، برای اذکار نقل میشود، معنایش این است که این ذکر، این زیارت، این عمل، ظرفیت این ثواب در آن هست و اثرات آنها بسته به آن می باشد که آدم چقدر بتواند این ظرفیت را تحصیل کند.
به عبارتی معلوم نیست هر کسی انجام دهد با هر شرطی به این فضیلتها و تمام این فضیلتها برسد!
به تعبیر دیگر میشود یک معلم با یک «بسم الله الرحمن الرحیم» یاد دادن، بهشتی شود. پدر و مادر به اینکه کمک کنند، که بچهشان «بسم الله الرحمن الرحیم» یاد بگیرد، بهشتی میشوند. در حقیقت میتوانند بهشتی شوند و این فضیلت عمل است.
هیچ کاری بدون بسم الله پایدار نیست
در روایات داریم و تأکید شده که هر کاری را که شروع میکنید با «بسم الله الرحمن الرحیم» شروع کنید و الا این کار هر چقدر هم بزرگ و پر سر و صدا باشد، اگر با بسم الله آغاز نشود، پایان ندارد. ابتر است!
به عبارتی کار خیلی پر سر و صدا است ؛ یعنی همه عوامل کار فراهم است. یک کار از نظر ظاهری و تاریخی ماندگار تاریخی است، ولی چون با اسم الله نیست، حتماً شرک جای توحید را میگیرد و حتماً پایدار نیست.
تفسیری از بسم الله الرحمن الرحیم!
بسم الله اعظم آیات قرآن است، چرا که ورود به وادی قرآن و سالک شدن با قرآن و ورود به ساحت این کتاب الهی و مهاجر شدن به سوی خدا با این کتاب نیاز به بسم الله دارد. انسان تا در مقام بسم الله نباشد، ورود به ساحت قرآن پیدا نمیکند.
«بسم الله الرحمن الرحیم» با یک «با» شروع شد. هر حرف قرآن معنا دارد. فقط حروف مقطعه نیستند که معنا دارند. همهی سور قرآن حرف حرفش دارای معناست. البته آن معنا در اختیار ماست. گاهی ائمه، گاهی نبی اکرم(صلی الله و علیه وآله)، اهل بیتشان که معدن علم هستند، معدن حکمت هستند، «انا مدینه العلم و علی بابها» گاهی پرده برداشتند، حروف را معنا کردند. مثلاً «الر» و «الم» را معنا کردند. گاهی حروف یک آیه را معنا کردند، گاهی حروف یک سوره را معنا کردند. درباره «قل هو الله احد» یک روایتی در توحید صدوق است، بسیاری از حروف را معنا کرده است.
هر حرف قرآن می تواند انسان را به سرچشمههایی وصل کند که فضایلی از آن سرچشمهها به انسان برسد. پشت هر حرف ارتباط با شأنی از شئون الهی و اسماء الهی است و میتواند سرچشمهی اتصال انسان باشد. از طریق یک حرف قرآن میشود به آنها رسید.
در بعضی روایات فرموده اند: همهی قرآن در حمد است. همهی حمد در «بسم الله الرحمن الرحیم»، همهی «بسم الله» در نقطهی تحت البا. که بزرگان هم سعی کردند این را معنا کنند که این یعنی چه؟
در «بسم الله الرحمن الرحیم» غیر از اینکه تک تک حروف معانی دارند، هر فراز نیز معنایی دارد. یکی «بسم» است، «الله» است. باء «بسم»، خود «بسم»، «الله»، «الرحمن»، «الرحیم».
در مقام بسم الله ، براساس روایتی که مرحوم صدوق(ره) در توحیدشان نقل کردند، از امام عسگری(علیه السلام) حضرت بسم الله را اینطور معنا کردند: «بِسْمِ اللَّهِ أَیْ أَسْتَعِینُ عَلَی أُمُورِی کُلِّهَا بِاللَّه» (بحارالانوار/ج89/ص232).
فرموده اند: بسم الله یعنی «استعینُ بالله» و آن با متعلق به «استعینُ» است. یعنی «استعینُ» استعانت میجویم «بِسْمِ اللَّهِ أَیْ أَسْتَعِینُ عَلَی أُمُورِی کُلِّهَا بِاللَّه». بعد الله را هم حضرت اینطور معنا کردند : «اللَّهُ هُوَ الَّذِی یَتَأَلَّهُ إِلَیْهِ عِنْدَ الْحَوَائِجِ وَ الشَّدَائِدِ کُلُّ مَخْلُوقٍ» (بحارالانوار/ج4/ص182) هر مخلوقی در حوائج و در سختیها به او روی میآورد.
همهی زندگی ما حاجت است. «الله» یعنی آن وجود مقدسی که همه و همه مخلوقات دائماً احتیاجاتشان را به او ارجاع میدهند.
به تعبیر دیگر به او مستحق هستند. ما بخواهیم و نخواهیم مضطر به خدای متعال هستیم. البته یک شرطی این رجوع به حضرت حق دارد و آن شرط این است «عِنْدَ انْقِطَاعِ الرَّجَاءِ مِنْ کُلِّ مَنْ دُونَهُ» وقتی امیدها از ما بقی قطع شد، منقطع شد، «وَ تَقَطُّعِ الْأَسْبَابِ مِنْ جَمِیعِ مَنْ سِوَاهُ» دستها از غیر خدا قطع شد، وقتی اینطور شد همه به او روی میآورند. آنوقت «یَقُولُ بِسْمِ اللَّهِ أَیْ أَسْتَعِینُ عَلَی أُمُورِی کُلِّهَا بِاللَّه الَّذِی»
الله یعنی «لَا تَحِقُّ الْعِبَادَهُ إِلَّا لَه» «الْمُغِیثِ إِذَا اسْتُغِیثَ وَ الْمُجِیبِ إِذَا دُعِی» خدایی که وقتی استغاثه شود حتماً اغاثه میکند و حتماً وقتی از او بخواهید او را بخوانید، حتماً اجابت میکند.
خدای متعال ما را به گونهای آفریده است که نمیتوانیم مضطر به او نباشیم، نه ما و نه همهی عوالم. همهی عوالم مضطر به حضرت حق هستند و اصلاً معنای الوهیت همین است. مقام الوهیت، مقامی است که همهی مخلوقات مضطر به او هستند و او غنی است. «أَنْتُمُ الْفُقَراءُ إِلَی اللَّهِ» (فاطر/15)
مقام الوهیت حضرت حق مقام غنا است «وَ اللَّهُ هُوَ الْغَنِیُّ الْحَمیدُ» (فاطر/15) و مقام بندگی ما مقام افتقار مطلق است. دست ما هم نیست، کائنات بخواهند یا نخواهند، بندهی خداوند متعال هستند و او اله است. «وَ هُوَ الَّذی فِی السَّماءِ إِلهٌ وَ فِی الْأَرْضِ إِلهٌ» (زخرف/84) الوهیت یک مقام قراردادی نیست یا مقامی نیست که در اختیار ما باشد و کسی را اله قرار بدهیم. بلکه مقامی است که در آن مقام همهی اسماءالحسنی الهی ذیل این مقام الوهیت هستند و اسماء الهی باطن عالم را اداره میکنند.
همهی مخلوقات بخواهند یا نخواهند مضطر به این اسماء الهی هستند، حیاتشان، قوام به حیات او دارد. علمشان قوام به علم او دارد. عزتشان قوام به عزت او دارد. قدرتشان، بقایشان، دوامشان، بنابراین اله آن موجودی است که همهی اسماء الحسنی را دارد، و ما هم وابسته و فقیر به اسماء الحسنی هستیم و او ما را اداره میکند. ممکن است انسان از این مطلب غفلت کند و اگر غفلت کرد، غبار شرک بر وجود انسان مینشیند، و به هر اندازهای که غفلت از این امر بکند، حتی در یک جرعهی آب نوشیدن، به همان اندازه غبار شرک در وجود انسان مینشیند و این غبار باید برداشته شود تا انسان به مقام توحید برگردد.
مقام بسم الله مقام توحید ناب و توحید خالص است که انسان در همهی عالم جز استعانت از حضرت حق نمیجوید و همهی وسایل را وسایط میبیند و برای آنها اصالتی قائل نیست و استعانتش فقط از خدای متعال است. این مقام بسم الله است. کسی که در مقام بسم الله نیست، وسایط را میبیند و غیر خدای متعال را نمیبیند.
نوشته با این ذکر آتش جهنم را خاموش کنید! اولین بار در سایت تفریحی و سرگرمی تک مهر پدیدار شد.
در مطلب زیر آموزش پخت غذای محلی کرمانشاه را برای شما عزیزان گذاشتم نام این غذا خورش سیب زمینی با گوجه و غوره می باشد. مدت زمان پخت این غذا 60 دقیقه می باشد.
محلی : کرمانشاه
آماده سازی : 20 دقیقه
پخت : 60 دقیقه
مواد لازم جهت تهیه خورش سیب زمینی و گوجه فرنگی با غوره تازه برای 4 نفر :
گوشت ماهیچه | 400 گرم |
سیب زمینی متوسط | 5 عدد |
گوجه فرنگی ریز و یکدست | 5-6 عدد |
غوره | 1/2 پیمانه |
پیاز متوسط | 2 پیمانه |
رب گوجه فرنگی | 1 قاشق غذا خوری |
نمک و فلفل، زردچوبه | به میزان لازم |
طرز تهیه :
خورش سیب زمینی و گوجه فرنگی با غوره تازه، غذای مخصوص خطه سرسبز کرمانشاه است.
ابتدا پیاز را ریز خرد کنید.
در قابلمه مورد نظر برای پخت، روغن بریزید و پیاز را تفت بدهید.
1 قاشق چایخوری به آن زردچوبه اضافه کنید.
یک تفت بدهید و یک قاشق از آن را بردارید و کنار بگذارید.
گوشتهای تکه شده را به باقی پیاز اضافه کنید.
کمی تفت بدهید تا آب گوشت تمام شود و رب گوجه را هم اضافه کرده وتفت دهید.
بعد 2 لیوان آب جوش به گوشت اضافه کنید و حرارت را مناسب کرده در قابلمه را بگذارید تا بپزد.
حالا سیب زمینی را خلال کرده و در روغن سرخ کنید.
بعد شعله را کم کرده برای اینکه روغن به بیرون نریزد.
گوجه فرنگی ها را هم درسته سرخ کرده و غوره را هم اضافه کنید وتفت مختصری بدهید.
اگر اول کار رب گوجه را فراموش کردید که تفت بدید حالا میتوانید گوشت که کاملا پخت نمک آنر اندازه کنید و گوجه و غوره را به گوشت اضافه کنید و بگذارید 5 دقیقه بپزد.
( پیاز داغی که نگه داشته بودید حالا اضافه کنید چون در آخر کار وقتی به خورش پباز داغ اضافه میکنید خیلی خورش خوشبو میشود.)
ولی له نشود. بعد موقع کشیدن خورش، سیب زمینی را اضافه کنید و خورش را در ظرف مورد نظر برای سرو بکشید.
این خورش خیلی خوشمزه میشه امیدوارم درست کنید و خوشتان بیاید.
نوشته آموزش درست کردن خورش سیب زمینی و گوجه فرنگی اولین بار در سایت تفریحی و سرگرمی تک مهر پدیدار شد.
تجاوز جنسی به دانش آموزان به اوج خود رسیده بطوریکه تجاوزهای وحشیانه ای در مدرسه ای معروف و مشهور اتفاق افتاده که گزارش کاملش رو در زیر می خوانید.
تجاوز به دانش آموزان در مدرسه معتبر و معروف افشای راز سیاه آزار و اذیت دانشآموزان پسر مدرسه «سنجان» لندن در دهههای 70 و 80 میلادی، لایههای تاریکی را در تاریخچه این مدرسه معروف پایتخت انگلیس روشن کرده است. کارشناسان پلیس لندن پس از کشف تصاویری از آزار و اذیت دانشآموزان این مدرسه در کامپیوتر شخصی یکی از معلمان باسابقه «سنجان» تحقیق درباره این پرونده را آغاز کردهاند.
«آنتونی فوگل» 57 ساله معلم تاریخ این مدرسه بود و در دهههای 70 و 80 میلادی به عنوان عضو هیأت مدیره بخش گردشگری مدارس بارها دانشآموزان را به سفرهای خارجی و داخلی میبرد.این معلم که سه سال پیش بهعنوان مظنون تحت بازجویی قرار گرفت، از سمت خود در مدرسه استعفا کرد و با توجه به پرونده سیاهی که در اداره پلیس برایش گشوده شده بود، مسئولان مدرسه «سنجان» نام او را از فهرست مدرسان قدیم و جدید این مرکز آموزشی حذف کردند.
این مدرسه با توجه به سابقه خوب کاری و شهرتش، بسیاری از مقامهای بزرگ انگلیس از جمله «جورج آزبورن» نماینده حزب محافظهکار انگلیس و «دامینیک گریو» نیز همتای «آزبورن» در حزب محافظهکار را در خود پرورش داده و نکته جالب اینکه دقیقاً در زمان تحصیل این افراد در این مدارس، دانشآموزان بسیاری هدف آزار و اذیت مدرسان قرار داشتند.
علاوه بر «فوگل» که در حال حاضر با قید وثیقه آزاد است، همکار او «تیم هاربورد» نیز اخیراً به اتهام آزار و اذیت یک پسر نوجوان دستگیر شد اما پس از تکمیل تحقیقات از اتهامات وارده تبرئه و آزاد شد. با وجودی که بسیاری از دانشآموزان سابق این مدرسه سکوت اختیارکردهاند، پلیس از آنها خواسته برای روشن شدن ابهامات پرونده خود را معرفی کنند و اطلاعات لازم را در اختیار مسئولان بگذارند.
تحقیقات پلیس درباره این مدرسه نشان میدهد علاوه بر «فوگل» مسئول خوابگاه دانش آموزان، رئیس گروه ارکستر مدرسه و معلم خصوصی ریاضی این مرکز نیز با پرداخت پول یا با زور و تهدید، دانش آموزان را مجبور به تسلیم شدن در برابر خواستههای شومشان میکردند. تا به حال بیش از 100 نفر از قربانیان و شاهدان این پرونده سیاه شناسایی شدهاند اما خبری از آنها چاپ نشده است. سخنگوی ویژه پلیس مدعی است گرچه ابتدا ظن پلیس بر شش نفر از مدرسان این مدرسه بود اما حالا این تعداد به 18 نفر رسیده است.
نوشته تجاوز وحشیانه به دانش آموزان در مدرسه مشهور و معروف اولین بار در سایت تفریحی و سرگرمی تک مهر پدیدار شد.